سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد پوشش مناسب واکسیناسیون پیش از شروع پیک جدید کرونا باعث شد که آمار مرگ و میر ۱۹ برابر در استان کمتر شود.

قباد محمدی گفت : نیرو‌های بهداشتی در انجام واکسیناسیون در مراکز تجمیعی بسیار خوب عمل کردند و در پیک ششم انجام واکسیناسیون بود که مردم را نجات داد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پوشش واکسیناسیون در استان همچنان در اولویت دانشگاه است و نیازمند پیگیری بیشتر و انجام کار جهادی است بنابراین نباید نسبت به نبود تمایل مردم برای انجام واکسیناسیون بی تفاوت باشیم و به طور قطع باید برای آن برنامه ریزی کنیم به نحوی که چهره به چهره با مردم صحبت کنید و حتی با مراجعه به درب منازل آن‌ها را برای تزریق واکسن قانع کنید.

همکاران ما در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها از افتخارات جمهوری اسلامی هستند، ما در گذشته حتی آب شرب بهداشتی در روستا‌ها نداشتیم، اما اکنون سطح بهداشت نسبت به گذشته بسیار رشد کرده و این افتخاری است که باید توسط شبکه‌ها تقویت شود تا سلامت جامعه بیش از پیش ارتقا یابد.

خدمات و آمار و عملکرد ارزشمند شما در حوزه بهداشت و سلامت مردم در ایام نوروز بسیار ارزشمند است به نحوی که در بحث نظارت و بازرسی موادغذایی در استان خوشبختانه شاهد کمترین مورد مسمومیت ناشی از مصرف موادغذایی در این ایام بودیم.

خوشبختانه مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در کمیته تخصیص برای شبکه‌ها اختصاص داده شده که به حساب آن‌ها واریز می‌شود و این رقم خوبی است بنابراین اولویت همه شبکه‌ها در این مورد باید پرداخت بدهی دارو و تجهیزات باشد.

مقرر شده از این پس هیچ گونه جابه جایی در بودجه اختصاصی بهداشت به حوزه‌های دیگر نداشته باشیم و در صورت نیاز شدید در بخش‌های مختلف خود حوزه بهداشت این جابه جایی صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.