روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهرستان کوه‌چنار در واقع تبدیل به ابزاری برای نابودی اعتماد مردم شده و مسئله اینجا است که از ابتدا چرا وعده و وعید‌های توخالی داده می‌شود و به اعتماد مردم خدشه وارد می‌شود

 وجود احترام و اعتماد میان مردم و مسئولان یکی از با اهمیت‌ترین جنبه‌های اجتماعی در جامعه است که نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف و رفاه مردم یک جامعه بازی می‌کند. 

پایبندی مسئولان به تعهدات و عملی شدن وعده‌هایی که داده می‌شود، یکی از کلیدی‌ترین عوامل حفظ این احترام و اعتماد یا خدشه‌دار شدن آن برای همیشه است.

اگر اعتمادی از دست برود، به این  آسانی برنمی‌گردد و  آثار آن تا سال‌های سال باقی می‌ماند

روند پیشرفت طرح های عمرانی در  شهرستان کوه‌چنار در واقع تبدیل به یک ابزاری برای نابودی اعتماد مردم نسبت به مسئولان شده است.

 از مسئولان دولتی رده استانی و کشوری گرفته تا نمایندگان مجلس وعده‌های زیادی در خصوص تکمیل و تحویل این  طرح های عمرانی در دوران فعالیت خود می‌دهند اما می توان گفت صد در صد این وعده‌ها یا عملی نمی‌شوند و یا با تاخیر قابل توجهی همراه هستند.

پاسخی که مردم کوه‌چنار در قبال پیگیری خواسته‌های خود می‌شنوند نیز بحث تحریم‌ها و کمبود بودجه و همچنین شرایط اقتصادی است، اما سوال اینجاست که اگر مشکلات این چنینی هست و از سال‌ها قبل نیز بوده، از ابتدا چرا وعده و وعید‌های توخالی داده می‌شود و به اعتماد مردم خدشه وارد می‌شود.

طرح دشت ارژن ابوالحیات و جاده قائمیه راهدار نمونه بارز این چنین طرح هایی است که از همان ابتدا قرار بود در سال قبل افتتاح شود اما تاخیری در کار نیست، مردم آن را قبول نکردند و  از تاخیر دوباره اطمینان داشتند که البته همین طور هم شد.

جاده تنگ ابوالحیات در شهرستان کوه‌ چنار به دشت ارژن یکی از جاده‌های پر تردد و حادثه‌خیز سال در انتظار تکمیل است.

بزرگراهی که به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان در شهریور پارسال ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در اسفند ۱۴۰۰ پس از ۶ ماه به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس  پیش تر از آن گفت: قطعات اول و دوم طرح راه‌سازی دشت ارژن به ابوالحیات به طول ۲۵ کیلومتر بود که ۳ کیلومتر آن افتتاح شده و ۲۲ کیلومتر از راه باقی مانده آن در آذر افتتاح می‌شود.

او در ۱۲ اسفند ۱۴۰۰  نیز گفته بود بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات به طول ۲۱ کیلومتر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی گفته بود در صورت ایمنی کامل و تایید پلیس راه و راهداری برای تردد ایام نوروز با همین وضعیت محور فوق بازگشایی شود که این وعده نیز در نوروز به خاطر تایید نشدن از طرف پلیس‌راه و آماده نشدن راه روستای کنده‌ای و تامین نشدن ایمنی جاده امسال نیز محقق نشد.

قائمیه راهدار جاده‌ای با تابلوی خطر مرگ

قائمیه شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور اما در این جاده شاهد حوادث دلخراش زیادی بودیم محور قائمیه راهدار در سال ۱۳۹۶ به پیمانکار داده شد که در اواخر سال ۹۸ به پیمانکار جدید سپرده شد که تاکنون در این محور  تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

از قائمیه به سمت سه‌راهی حاجی آباد به طول ۱.۸ کیلومتر پیشرفت ۹۰ درصدی داشت ولی ۱۰ کیلومتر از ۱۸ کیلومتر محور قائمیه به راهدار که در محدوده شهرستان کوه‌ چنار بوده هیچ گونه پیشرفتی نداشته و بیش از ۹۰ درصد از حوادث رانندگی هم در این محدوده ۱۰ کیلومتری اتفاق افتاده است.

بهمن جمشیدی رئیس اورژانس ۱۱۵ کازرون و کوه‌چنار   گفت: ۳۳ درصد ماموریت های این اورژانس  در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در این محور افزایش داشته است.

او گفت: هرماه از محور قائمیه راهدار برای خانواده‌ها خبر مرگ فرستاده می‌شود که راننده‌ها به این جاده لقب جاده مرگ داده‌اند، اینجا در نگاه مردم همه نقاط را می توان خطر مرگ نامید.

سرهنگ مظفر احمدی رئیس پلیس راه کوه‌چنار بوشهر نیز گفت: ۲۵ درصد حوادث رانندگی در این محور پارسال افزایش داشته  که  نوروز امسال در این جاده با نصب سرعت‌کاه که خود باعث خسارت مالی به ماشین‌ها و کاهش اجرایی عملیات اورژانس و آتش‌نشانی را به همراه دارد کاهش حوادث را داشته ایم.

در سفر علی اکبر محمدی مدیر کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب محمدی از محور راهدار قائمیه او با اشاره به  آسفالت محور خروجی قائمیه به سمت حاجی آباد در ۲۰ فروردین گفته بود در هفته دولت کیلومتر ۱۰ تا ۱۷ این محور نیز آسفالت می شود.

با این حال تکمیل طرح های عمل به وعده‌ها نقش مهمی در اعتماد مردم به مسئولان و کاهش ترافیک جاده مهم و ترانزیتی کریدور شمال به جنوب از طریق جاده‌های کوه‌چنار دارد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.