یک فعال محیط زیست گفت: تناقضات موجود در صحبت‌های اعضای کابینه دولت درباره صدور مجوز پتروشیمی میانکاله از نبود فرماندهی واحد در این زمینه خبر می‌دهد.

نادری گفت: سخنگوی دولت روز گذشته اعلام کرد صدور مجوز پتروشیمی میانکاله منوط به صدور مجوز محیط زیستی است؛ این در حالی است که وزیر کشور در روز کلنگ‌زنی اعلام کرد که مجوزهای محیط زیستی این طرح گرفته شده اما رئیس سازمان محیط زیست به ملغی بودن این طرح  به دلیل پاس نکردن مجوزهای محیط زیستی  اشاره می‌کند.

به گفته این فعال محیط زیست، این حجم از تناقضات در صحبت‌های اعضای کابینه دولت نشان از عدم وجود یک فرماندهی واحد و منفعل بودن نقش سازمان محیط زیست در توجیه کردن اینگونه طرح‌ها برای اعضای کابینه دولت می‌دهد.

او گفت: متاسفانه سازمان‌های متولی محیط زیست و منابع طبیعی کشور برعکس وظایف ذاتی خود تصمیمات و موضع‌گیری‌های ضعیفی در این حوزه دارند و نتوانسته‌اند اعضای کابینه دولت را نسبت به اهمیت مسئله محیط زیست که پایه و اساس هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است توجیه و هدایت کنند و آنچه خروجی امر در نگاه مردم می‌شود، این است که این دولت نیز به مانند دولت‌های گذشته مسئله محیط زیست را یک مسئله فانتزی و درجه چندم می‌داند.

پیشتر نیز کارشناس دیگری درباره غیرقانونی بودن احداث پتروشیمی گفته بود این طرح از نظر مسائل حقوقی در تعارض با تعهدات بین‌المللی داده شده از سوی کشورمان به سازمان‌های بین‌المللی در خصوص حفاظت و احیای تالاب‌ها است.

پروژه پتروشیمی میانکاله قرار است در پنج کیلومتری منطقه حفاظت شده میانکاله اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کارهایی که انجام میشود دقیقا در تناقض با سیاست رشد جمعیت است اگر این مجتمع پتروشیمی کامل شود انجا به بیابان تبدیل میشود وریزگرد تولید میشود و اب از بین میرود و انسان به اب و خاک برای ادامه حیات نیاز دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هیچ مجوزی درکار نبوده ونیست زورکی میخوان کار بدون کارشناسی انجام بدن مثل بقیه کارهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سهم ما از نفت دریای خزر بیش از این است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مجوز داشته باشد هم مشکل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
لطفا به سلامت محیط زیست به عنوان یک امر امنیتی حیاتی نگاه کنید و نه یک موضوع تفریحی . اگر هر فعالیتی محیط زیست را تهدید کند مستقیم یا غیر مستقیم تهدید حیات انسانی هم هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بجای پرنده و حیوانات و درخت و گیاه پتروشيمي و معدن و کارخونه رشد می‌کنند و در کنارش ویلا و خانه و ۰۰۰۰ آینده حسرتش و افسوس
Poland
الدار
۲۳:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
یک گند دیگه تو این مملکت بی قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
با این کارها وتخریب محیط زیست وخشک شدن تالاب وغیره نه ابی میمونه ونه هوایی برای نفس کشیدن واین در تناقض با افزایش جمعیته
آخرین اخبار