نادری گفت: با احداث پتروشیمی منابع آب زیرزمینی منطقه بشدت آسیب خواهند دید زیرا صنایع پتروشیمی بیش از دو برابر صنایع فولاد مصرف آب دارند.

مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نزدیکی به پناهگاه حیات وحش میانکاله قطعا احداث پتروشیمی در این ناحیه کار درستی نیست و از نظر محیط زیستی برای منطقه مضر است. احداث پتروشیمی در این منطقه توسط یک گروه مافیا از دولت‌های گذشته همراه بوده که با مخالفت فعالین محیط زیست و روسای محیط زیست دولت‌های گذشته لغو شده بود، اما این بار گویا موفق به انجام این اقدام مخرب خود شده اند.

او گفت: این موضوع میتواند از بُعد بین المللی نیز برای کشور ما مسئله زا باشد چرا که طرح پتروشیمی میانکاله بدلیل اثرات منفی که از جهت افزایش شوری آب دریای خزر و پساب‌های صنعتی دارد با برخی از مواد قوانین کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط‌زیست دریای خزر منافات دارد.

نادری گفت: آلودگی‌های نوری پتروشیمی‌ها که معمولا ۲۴ ساعته هستند می‌تواند عواقب زیانباری برای حیات وحش آن منطقه داشته باشد و با افزایش آلودگی‌ها حتی پوشش گیاهی نیز نابود شود. همچنین با احداث پتروشیمی منابع آب زیرزمینی منطقه بشدت آسیب خواهند دید؛ چراکه صنایع پتروشیمی بیش از دو برابر صنایع فولاد مصرف آب دارند و منطقه میانکاله هم اکنون با چالش‌های آبی روبرو است این کار باعث افت بیشتر سطح آب‌های زیرزمینی منطقه خواهد شد که در دراز مدت به مراتب تاثیر مخرب بیشتری برای منطقه خواهد داشت با نابودی محیط زیست آن منطقه اقتصاد و منافع محلی برای مردم آن ناحیه نیز از بین میرود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شمال یه وجبم بیابون نداره که بخوان توش چیزی بزنن و همه اش سرسبزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
احداث هر گونه کارخونه ولو متوسط و کوچیک تو شمال باید اکیدا ممنوع بشه حتی زباله های شمال هم باید با قطار از شمال خارج بشه و تو کویر دپو بشه
آخرین اخبار