پویش مردمی ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان به عنوان یک حرکت مردمی با تاکید بر انس با قرآن شکل گرفته است.

چندسالی است که نسبت به احیای جلسه‌های خانگی قرآن نهضتی آغاز شده است؛ به ویژه بعد از تاکید رهبری در سال ۱۳۹۸ در دیدار با قاریان و حافظان که ایشان فرمودند باید دوره‌های خانگی قرآن احیا شود.

حالا چند سال است پویش مردمی ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان به عنوان یک حرکت مردمی با تاکید بر انس با قرآن شکل گرفته است.

حسینی عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن، درباره این پویش قرآنی گفت: اینکه در کشورمان هزاران موسسه و رویداد‌های قرآنی برگزار می‌شود، فوق العاده است، اما جای جلسه‌های خانگی را نمی‌گیرد؛ همانگونه که هیات‌های بزرگ جای صفای روضه‌های خانگی را با حضور همه اعضای خانواده و محله نمی‌گیرد. 

وی از تولید محتوای قرآنی برای جلسه‌های خانگی هم خبر داد و اعلام کرد که در مراکز پشتیبانی و قرارگاه‌های مردمی این پویش، تولید و توزیع محتوا صورت می‌گیرد و بسته‌هایی برای آموزش روخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن در اختیار خانواده‌ها قرار داده می شود.

تلاش گروه ایجاد کننده پویش ستاره های زمین، این بوده که گفتمان و فرهنگ قرآن خوانی را راه بیندازند؛ آن هم در خانه و خانواده.  امروز خیلی از افراد از خواندن قرآن محروم شده‌اند ضمن اینکه می‌توان در روز یک آیه تا یک صفحه قرآن را در هر مکانی قرائت کرد.

این پویش مردمی با ۲ شعار «جایی نیست که نشود قرآن خواند؛ هر جایی می‌شود قرآن خواند» فعالیت می‌کند. دبیر شورای مردمی پویش ستاره‌های زمین خاطرنشان کرد که علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این پویش و همراه شدن با آن می‌توانند به سامانه ستاره‌های زمین (setare ۱۱۴.ir) مراجعه کنند.

همچنین از طریق کد دستوری #۳۶۵۱۱۴*۶۶۵۵*، صفحه‌ای از قرآن برای هر تعداد خانواده ارسال می‌شود تا در کنار هم این کتاب آسمانی را تلاوت کنند.

گفتنی است؛ وجه تسمیه نام گذاری این پویش این حدیث است که خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود، برای اهل آسمان از دور می‌درخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار