مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اقامت مسافران و گردشگران در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

نادر فلاحی گفت: در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۶ هزار نفر در استان اردبیل اقامت داشتند که این مقدار نسبت به سال قبل حدود ۱۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل می‌گوید: نکته مهم در عید نوروز ۱۴۰۱ برای گردشگری استان اردبیل افزایش ماندگاری مسافر در استان بود که براساس آمار ماندگاری مسافران از ۲۴ ساعت به سه روز افزایش پیدا کرده است.

فلاحی گفت: امسال برخلاف سال‌های پیش تقریبا گردشگری چادری نداشتیم و گردشگران اکثرا از هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی استفاده کردند که این نشان دهنده ارتقا سطح گردشگران ورودی به استان اردبیل است.

او با اشاره به افزایش آمار تردد‌های خودرویی در استان گفت: ۹۱۷ هزار تردد خودرویی در تعطیلات نوروزی در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است که نسبت به سال قبل بیش از ۱۲ هزار تردد افزایش وجود داشته است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان اردبیل می‌گوید: موزه‌‎ها و اماکن تاریخی استان امسال مورد توجه گردشگران قرار گرفت و ۱۹ هزار و ۱۸۶ نفر از هموطنان از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.