سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: المان‌های شهری به عنوان عنصر شاخص از شهر ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر هستند.

روح الله مظفری در اولین جلسه هماهنگی معاونت سیما و منظر با مسئولین زیباسازی مناطق یازده گانه شهرداری در سال ۱۴۰۱ گفت: المان‌های شهری به عنوان عنصر شاخص از شهر ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر می‌باشند.

او گفت: المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام نما، از هویت و فرهنگ شهر باشند و نماد‌ها و المان شهری که در فضای‌های عمومی نصب می‌شوند ضمن بالا بردن کیفیت بصری محیط باعث می‌شوند که شهروندان و ببیندگان درک بهتری نسبت به محیط زندگی، مفاخر، مشاهیر، آداب و رسوم خود بدست بیاورند.

مظفری گفت: در زمینه المان‌های شهری نیازمند خلاقیت، نوآوری و ایده‌های جدید هستیم  و شهر شیراز تنها متعلق به شهروندانش نیست و بسیاری از مردم در جهان کشور ایران را به نام شهر شیراز می‌شناسند و با در نظر گرفتن اینکه شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری شده است می‌بایست المان‌های ملی، مذهبی و اسلامی فاخری در این شهر نصب شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در هر المان‌های شهری معانی خاصی به کار برده شده است که اگر این مفاهیم در ذهن شهروندان جای بگیرد، به عناصری هویتمند و شاخص در سطح شهر تبدیل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار