آمریکا با فروش تجهیزات سامانه پاتریوت به ارزش ۹۵ میلیون دلار به تایوان موافقت کرد.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی تجهیزات، آموزش و دیگر اقلام مربوط به حمایت از سامانه دفاع موشکی پاتریوت به تایوان را در قراردادی به ارزش ۹۵ میلیون دلار تصویب کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد تایوان -که سرزمین آن بخشی از چین است- نسبت به افزایش فشار نظامی پکن برای پذیرش حاکمیت چین شکایت دارد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای به کنگره این کشور گفت این بسته تصویب شده شامل آموزش، برنامه ریزی، به میدان آوردن، استقرار، عملیات، حفظ و نگهداری سامانه دفاع موشکی پاتریوت و تجهیزات مربوطه است.

در این بیانیه آمده است: ”این فروش پیشنهادی به نفع منافع ملی، اقتصادی و امنیتی آمریکا از طریق حمایت از تداوم تلاش‌های دریافت کننده در روزآوری نیرو‌های مسلح خویش و حفظ قابلیت دفاعی معتبر می‌باشد. “

در این بیانیه همچنین گفته اند: ”این فروش پیشنهادی کمک می‌کند چگالی موشکی دریافت کننده حفظ شود و آمادگی آن برای عملیات‌های هوایی تامین گردد. دریافت کننده از این قابلیت به عنوان بازدارنده‌ای در برابر تهدیدات منطقه‌ای و تقویت دفاع داخلی استفاده خواهد کرد. “

آمریکا به موجب قوانین این کشور ملزم به ارائه وسایل دفاعی به تایوان است به رغم نبود روابط دیپلماتیک رسمی با این منطقه و نیز به رغم خشمی که فروش چنین تسلیحاتی در دولت چین ایجاد می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان گفت این سومین فروش تسلیحات از زمان روی کار آمدن دولت بایدن و نشانگر ماهیت ”خدشه ناپذیر“ روابط میان دو کشور است.

خاویر چانگ سخنگوی ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای گفت: ”تایوان کماکان عزم خود را برای دفاع از خویش نمایش خواهد داد و به تعمیق مشارکت مبتنی بر تعاون با آمریکا و دیگر کشور‌های همفکر ادامه خواهد داد. “

به رغم تصویب این معامله توسط وزارت خارجه آمریکا، این ابلاغیه نشانگر انعقاد قرارداد یا به نتیجه رسیدن مذاکرات بر سر آن نیست. پنتاگون گفت شرکت رایتون پیمانکار اصلی این معامله احتمالی خواهد بود.

وزارت دفاع تایوان گفت انتظار دارد این معامله در عرض ماه جاری میلادی اجرایی شود. آمریکا عرضه کننده اصلی سلاح به تایوان در سطح بین الملل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بیشترین قطعات صنعتی قلابی در تایوان یا بهتر بگیم جزیره کوچک قلاب بافان تولید میشه و بزرگترین بازار فروش در خاورمیانه رو دارند و گاها ما نام جنس بی کیفیت چینی رو به اسم چین میدانیم در حالیکه سیاست توسعه تایوان فروش اجناس بدلی در برندهای معروف چینی و کشورهای رو به توسعه مثل ایران ما که حساب سود و زیان کالا بر رضایتمندی و اعتبار محصول شرکت ارجحیت داره مشتری پر وپاقرص این اجناس هستند نمونه قطعات یدکی خودرو انواع بلبرینگها کاسه نمدها گریسها و هزاران قطعه صنعتی که بر خروجی محصول ساخت داخل اثر سو و مستقیم داره متاسفانه و اونوقت توقع داریم خودروی ملی ما امنیت هم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
تایوانی = نوکر چشم و گوش بسته آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
پس ایران هم چین را با تجهیزات زد پاتریوت مجهز کند خخخخخ منظورم موشک های بالستیک فاتح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
تایوانی = خود فروخته
آخرین اخبار