افزایش مدت زمان خدمت سربازی در تایوان به دلیل نگرانی از درگیری با چین

تایپه از افزایش مدت زمان خدمت سربازی به منظور تقویت قوای نظامی در برابر هرگونه حمله احتمالی از سوی پکن خبر داد.

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) گفت که تایوان در حال بررسی تمدید خدمت سربازی به بیش از چهار ماه است. این مقام دفاعی تایوان هدف از اجرای این طرح را نگرانی از فشار نظامی چین عنوان کرد.

چیو در پاسخ به سؤالات قانونگذاران در پارلمان گفت که پیشنهاد تمدید خدمت سربازی هنوز در دست بررسی است و طرحی بدین منظور در سال جاری ارائه خواهد شد. به گفته وزیر دفاع تایوان، هیچ تغییری تا یک سال پس از تصویب این طرح اعمال نخواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت دفاع در حال بررسی نظرات همه اقشار است و تاکنون هیچ چیزی نهایی نشده است. محتوای آموزشی باید اصلاح شود تا افرادی که در خدمت سربازی هستند بتوانند به طور موثر به نیاز‌های جنگ مدرن پاسخ دهند و توان «جنگ نامتقارن» نیرو‌های مسلح را تقویت کنند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان بر یک برنامه نوسازی گسترده نظارت می‌کند که از ایده جنگ نامتقارن دفاع می‌کند تا نیرو‌های جزیره را متحرک تر، چابک‌تر و برای حملات سخت آماده کند. ارتش تایوان نسبت به ارتش چین کوچکتر است، اما تحلیلگران تایوانی امیدوارند که آموزش‌های موثر بتواند به این کشور در درگیری‌ها کمک کند. تایپه همچنین در حال کار بر روی برنامه‌ای برای اصلاح آموزش نیرو‌های ذخیره است.

فروکش کردن تنش‌های تایپه و پکن در طول سال‌های گذشته، باعث شد قانونگذاران تایوانی مدت زمان خدمت سربازی در این کشور را از بیش از دو سال به چهار ماه تقلیل دهند، اما تشدید تنش‌ها در ماه های اخیر باعث شده که تایپه به فکر افزایش مدت خدمت سربازی بیفتد.

به ادعای مقامات تایوانی، چین در حدود دو سال گذشته فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی جزیره افزایش داده است و به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور برای پذیرش ادعا‌های حاکمیتی خود است.

چین ادعای حاکمیت تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد و استفاده از زور برای کنترل جزیره و مداخله غرب در این مسئله را محکوم می‌کند. در مقابل تایوان نیز حاکمیت پکن را رد و خواستار حمایت و کمک‌های غرب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چین باید فورا به تایوان حمله کنه و هر کی اسم امریکا رو هم آورد فورا محاکمه صحرایی و اعدام کنه
آخرین اخبار