معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شروع تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای خبر داد.

سارا شاه آبادی گفت : قبل از نوروز امسال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای شروع شد.

به گفته معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه این دوز جدید، چهار ماه پس از دوز سوم، تزریق می‌شود.

در خصوص تزریق دوز چهارم برای سایر افراد هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده و همه چیز بسته به شرایط ویروس کرونا و وضعیت آن در سطح جامعه دارد.

تاکنون بیش از ۴۰ درصد جمعیت هدف استان (افراد بالای ۱۸ سال) دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در حال حاضر تاکید بسیاری بر تزریق دوز سوم وجود دارد، چرا که بدون تزریق این دوز ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا ایجاد نمی‌شود.

با توجه به احتمال ورود سویه‌های جدید و امکان جهش دوباره ویروس کرونا و شیوع سویه‌های ترکیبی، در حال حاضر تزریق دوز سوم از اهمیت بسیاری بر خوردار است.

ضروری است با توجه به خطراتی که سویه امیکرون برای سنین پایین دارد، حتما والدین نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان خود اقدام کنند.

در حال حاضر حدود ۱۵ درصد کودکان پنج تا ۹ سال و حدود ۳۰ درصد کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسن تزریق کرده اند که نیاز است این میزان افزایش یابد.

سویه "امیکرون" برای سنین پایین با خطرات بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی همراه است و والدین باید بحث واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
چرا اطلاعات رو درست در اختیار مردم قرار نمی دید؟!؟!؟!؟ الان دوز چهارم کی باید زده بشه؟!؟؟؟! چرا یکی دو تا واکسنی که بهتر از آشغال چینی و روسی هست مثل پاستو کوواک الان هیچ جا پیدا نمی شه؟ چرا مراکز واکسن داره بسته می شه بدون دلیل و وقتی هنوز خیلیها واکسینه نشدند و خیلی ها هم نیاز به دوزهای بعدی دارند؟!! چرا هیچ کس پاسخگو نیست؟!؟!؟!!!؟