با وجود گزارش‌هایی مبنی بر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و قرنطینه طولانی مدت شانگهای چین امروز قیمت نفت خام روندی نزولی به خود گرفت.

مرکز داده‌های انرژی آمریکا در گزارشی که در روز‌های اخیر منتشر کرده اعلام کرده است ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار برای روز‌های اخیر افزایش داشته است. از طرفی هم گسترش دوباره کرونا در شانگهای چین موجب شده دولت پکن تدابیر کرونایی جدی را برای این شهر در نظر بگیرد و همین امر موجب شده تا سرمایه گذاران از آینده بازار تقاضا مطمئن نباشند.

از این رو امروز و در معاملات بازار‌های جهانی بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۹ درصد کاهش با قیمت ۱۰۵ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه معامله شد. این در حالی است که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱.۰ درصد کاهش به قیمت هر بشکه ۱۰۰ دلار و ۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که افزایش قیمت شاخص دلار، افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی در مورد کاهش تقاضا از سوی چین به دلیل اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در روز‌های اخیر بازار و سرمایه گذاران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

پیش بینی می‌شود به دلیل شرایط سیاسی جهان و ادامه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و احتمال افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو قیمت نفت در ماه‌های آینده در محدوده ۱۰۰ دلار در هر بشکه ثابت بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار