رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند بهای نفت با روند رو به افزایش خود به بیش از ۱۱۵ دلار رسیده است.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی oilprice.com تا ساعت ۰۶:۰۵ روز سوم فروردین ۱۴۰۱ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۳ سنت افزایش نسبت به معاملات روز قبل، به ۱۱۶ دلار و ۱ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۶ سنت کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به رقم ۱۱۱ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در همین راستا رویترز اعلام کرد قیمت نفت روز دوشنبه حدود ۳ دلار جهش کرد و برنت به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید، زیرا کشور‌های اتحادیه اروپا به فکر پیوستن به آمریکا در تحریم نفتی روسیه هستند، در حالی که حمله آخر هفته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز باعث نگرانی شده است.

در حالی که حمله روسیه به اوکراین به پایان هفته سوم نزدیک می‌شود، صندوق بین المللی پول هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، واسطه گری مالی و تجارت را تضعیف کرده و مطمئناً به رکود منجر خواهد شد.  پیامد‌های حمله روسیه علیه اوکراین نه تنها این کشورها، بلکه منطقه و جهان را نیز متزلزل کرده است. روسیه منبع مهمی برای واردات گاز طبیعی اروپاست و اختلال گسترده در زنجیره تامین ممکن است باعث افزایش تورم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبالله حقگو
۱۰:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چه فایده؟
چیزی از این ثروت خداداد ملی به ایرانی یابه زیرساخت ایران نمیماسه.
بقط بدبخت ترمیشیم بهانه بدست‌ مافیاها که همه چیزها راگرانتر میخریم وملت بایدجورش رابکشد.
خدا به دادمان برسد.
مثل ۸سال دولت عدالت که درآمدایران معادل تمام۱۰۸ سال اکتشافش شد وبنزین صدتومانی شد۷۰۰۰تومن.
خدا بفریادمان برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
برای ما چه سودی دارد؟
در این شرایط اگر دیپلماسی و استقلال کافی داشتیم میتوانستیم قراردادهای نفتی و گازی خوبی ببندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
شرکت های فرانسوی و آلمانی ک نوکر آمریکا و ایران سرمایه گذاری نمی کنن روسیه هم با ایران سر تامین گاز اروپا تعارض منافع داره و زیاد سرمایه گذاری نمی کنه تا ایران جایگزینش در تامین گاز اروپا نشه چین خیلی علاقه داره سرمایه گذاری کنه تا ایران منبع تامین انرژیش بشه
آخرین اخبار