در صورت روزه خواری، با افراد تحت عنوان اقدام به جرم مشهود برخورد قانونی می‌شود.

چند نهاد و دستگاه در استان مرکزی با تاکید بر لزم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جرم مشهود بودن روزه خواری در ملأعام، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند.

آغاز ماه رمضان به عنوان اولین بهار معنوی قرن پس از پشت سر گذاشتن نوروز بهار طبیعت و آغاز سال جدید شمسى فرصت مناسبى براى نزدیک کردن دل‌ها به آفریننده طبیعت، معارف الهى و انس با قرآن کریم است که زمینه مناسبى براى آماده سازى دل و جان و سرشار نمودن آن از عرفان و حکمت در طول سال خواهد بود.

ایام ماه رمضان بهترین فرصت تبیین صحیح و اصولى معارف الهى و نیز تقویت ارتباط میان اقشارمختلف جامعه برای کسب فضایل انسانی و اسلامی است که این مهم جز با همراهی فرهیختگان، اساتید و واعظان گرانقدر میسر نمی‌گردد.

بدون شک فرصت ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم و بی نظیر در جهت تمرین مدیریت نفس و ایجاد خودکنترلی در میان آحاد مردم است که به تعبیر قرآن دستاورد آن کسب تقواست (لعلکم تتقون/بقره ۱۸۳) و این ماه بزرگ را مستحق تکریم و حفظ حرمت می‌نماید؛ لذا با توجه اهمیت این ماه در قرآن و روایات و وظایف مطرح در اصل هشتم قانون اساسی و تکالیف مقرر در آیین دادرسی کیفری و لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تعظیم شعائر الهی خود را موظف به تلاش و پیگیری در راستای حفظ حرمت این ماه بزرگ و با عظمت می‌دانیم.

در همین راستا عموم مردم عزیز استان و کشورمان را به رعایت حدود الهی و پرهیز از هنجار شکنی در طول این ماه مبارک دعوت نموده و از رسانه‌های عمومی انتظار داریم، حرمت روزه خواری در ملأ عام و انظار عمومی را مورد تاکید قرار داده و تاکید نمایند کسانی که به هردلیل روزه نیستند می‌بایست از تظاهر به روزه خواری خود داری نمایند.

در پایان از همه‌ی دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم در نظارت بر رعایت حرمت این ماه پرفضیلت جدی بوده در صورت ارتکاب تخلف از سوی افراد قانون شکن با آنان تحت عنوان اقدام به جرم مشهود برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

امیدواریم با رعایت حق این ماه شریف، مردم استان و کشور عزیزمان بیش از پیش از برکات و خیرات آن بهره‌مند گردیده، تحولات اجتماعی، فرهنگی مثبت دست آورد این ماه پر ارزش باشد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سپاه پاسداران، دادگستری، نیروی انتظامی و صدا و سیمای استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.