مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت محصولات صیفی از اواسط فروردین آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

علی علی پور  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: پیش بینی می‌شود امسال از یک هزار  و  ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات جالیزی حدود ۶۰ هزار تن محصول برداشت و روانه‌ بازار داخلی و خارجی شود.

او با اشاره به اینکه محصولات سبزی و صیفی کشت شده عبارتند از هندوانه، شمام، طالبی، خیارسبز و گوجه فرنگی است، گفت: کورده، فیدویه، گرمشت و باغان از توابع بخش محمله از مناطق عمده کشت صیفی در  شهرستان خنج هستند.

علی پور گفت: تولید محصولات خارج از فصل در این شهرستان باعث رونق اقتصادی منطقه، اشتغال زایی بالا و تامین نیاز‌های غذایی کشور می‌شود.

  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: محصولات خارج از فصل به روش‌های تونلی فصلی مانند کشت زیر پلاستیک با مالچ پلاستیکی کف و در هوای باز با بهره گیری از مالچ پلاستیکی کشت شده اند.

او گفت: از مزایای عمده‌ این روش کشت می‌توان به مصرف بهینه آب، افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه‌ها و تولید محصول نوبرانه و خارج از فصل اشاره کرد.

علی پور گفت: محصولات سبزی و صیفی تولید شده به بازار‌های داخلی و کشور‌های حاشیه‌ خلیج فارس، عراق، ترکیه و کشور‌های شمالی از جمله روسیه و آذربایجان صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.