سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : بازدید گردشگران از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه در نوروز امسال نسبت به پارسال ۱۹۰ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۸۷ درصد رشد داشته است.

جبار گوهری گفت : در ایام نوروز پنج محوطه و بنای تاریخی دارای ورودی استان یعنی تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی رشد ۱۹۰ درصدی آمار بازدیدکنندگان را داشته اند.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه مجموعا در نوروز امسال ۱۸۶ هزار و ۳۱۱ نفر از این پنج محوطه دارای ورودی بازدید کرده اند که نسبت به مشابه پارسال آن که ۶۴ هزار و ۱۸۱ نفر بوده، رشدی ۱۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین آمار بازدید از محوطه‌های تاریخی استان مربوط به تاق بستان است این محوطه تاریخی با ورود ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ گردشگر بالاترین آمار بازدید را بین محوطه‌های تاریخی استان به خود اختصاص داده که نسبت به پارسال رشدی ۱۶۸ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۸ رشدی ۸۲ درصدی دارد.

 ۷۶۰ درصد بازدید از تکیه معاون الملک در این ایام رشد داشته در نوروز امسال ۷۷۱۲ نفر از تکیه معاون الملک دیدن کردند که نسبت به مشابه سال قبل آن که ۹۸۷ نفر بوده، رشدی ۷۶۰ درصدی دارد.

در نوروز امسال ۵۵ هزار و ۶۵۷ نفر از محوطه جهانی بیستون، ۸۰۳۶ نفر از معبد آناهیتا و ۵۶۷۴ نفر از تکیه بیگربیگی بازدید کردند که نسبت به مشابه پارسال به ترتیب رشد ۱۸۴ درصدی، ۲۸۹ درصدی و ۵۹۷ درصدی دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.