رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار، در شهرستان کازرون و با هدف واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک و سنگین، اجرایی شد.

رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار، با همکاری دستگاه‌های مختلف و با هدف واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین طی روز‌های هشتم تا دوازدهم فروردین امسال در شهرستان کازرون از توابع استان فارس اجرایی شد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: این رزمایش با همکاری و مشارکت ادارات دامپزشکی، جهاد کشاورزی، امور عشایری و گروه‌های جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون طی یک دوره زمانی چهارروزه اجرا شد.

سرهنگ غلامرضا توکل گفت: امروزه رعایت اصول کشاورزی پایدار، منجر به امنیت غذایی و تامین نیاز‌های غذایی اساسی نسل‌های حاضر و آتی، حفظ و ارتقای ظرفیت تولید منابع طبیعی، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش آسیب‌پذیری بخش کشاورزی نسبت به تهدید‌های طبیعی، اقتصادی، اجتماعی و تقویت خوداتکایی این بخش، ایجاد مشاغل دائمی و شرایط مناسب کار و زندگی برای افرادی که در این بخش فعالیت دارند می‌شود.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز گفت: در این رزمایش واکسیناسیون حدود ۲۵ هزار راس دام سبک و سنگین توسط سه گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی کازرون انجام شد.

محمدجعفر شفیعی گفت: در این طرح واکسیناسیون رایگان دام‌ها بر علیه بیماری‌های شاربن، تب برفکی، تب مالت، آبله و همچنین مشاوره تخصصی امور دام در روستا‌های هدف و مناطق عشایر نشین شهرستان، با هدف پیشگیری از بیماری و بهبود تولیدات و محصولات دامی و انجام شد.

شفیعی گفت: امروز امنیت غذایی جامعه به امنیت ملی گره خورده است و گروه جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی کازرون، اعضای کلینیک‌های دامپزشکی و مربیان و سفیران جهش تولید بسیج مهندسین جامعه کشاورزی هر کدام به عنوان یک اتاق فکر و اندیشه، با دانش و فناوری نو، به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی در فرایند تولید محصولات کشاورزی شناخته می‌شوند؛ به نحوی که با افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و عرصه کار و تولید کاهش هزینه‌ها، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را به ارمغان می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.