ثبت تردد حدود ۴ میلیون مسافر از مسیر‌های دریایی هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: در چهاردهمین طرح سفر‌های دریایی نوروزی حدود ۴ میلیون نفر از مسیر‌های ۱۶ گانه در هرمزگان تردد دریایی داشته اند.

 

علیرضا محمدی کرجی ران گفت: طرح نوروزی در هرمزگان از ۲۵ اسفند ماه پارسال شروع و تا امروز ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت.

وی گفت: خدمات رسانی مناسب و مستمر در موج نخست سفر‌های نوروزی و تردد بیش از دو میلیون سفر از جزایر و مکان‌های گردشگری این استان، هموطنان زیادی را ترغیب کرد تا در موج دوم این سفر‌ها و در روز‌های تعطیلات نوروزی نوروزبانان هرمزگان میزبان بیش از یک میلیون نفر مسافر در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس باشند.

کرجی ران گفت: استقرار ۲۴ تیم غواصی، ۳۵ تیم همیارناجی، دو فروند یدک کش تخصصی آتش‌خوار، به آب اندازی بویه‌های مسیر تردد، مشارکت شناور حجاز ۶۶ و۲۰ تیم بازرسی فنی، بازآموزی خدمه شناور‌های مسافری و تفریحی، ایمنی در تمامی بنادر استان و مسیر تردد مجاز دریایی و گردشگری، از ویژگی‌های طرح تسهیل سفر‌های دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در مدت یاد شده، ۷۶ هزار و ۶۹ شناور مسافری و تفریحی در مسیر‌های دریایی و جزایر استان و بالعکس جابه‌جا شدند.

وی گفت: از ابتدای طرح تسهیل سفر‌های دریایی در هرمزگان، در مجموع ۵۹۷ هزار و ۵۷۰ خودرو در مسیر دریایی پل – لافت (جزیره قشم) تردد داشتند که در مقایسه با سال ۹۸ و قبل از شروع کرونا پنج درصد افزایش داشته است.

محمدی کرجی ران گفت: بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر و گردشگر از ابتدای اجرای طرح نوروزی مربوط به روز پنجم فروردین به عنوان شلوغ‌ترین روز تعطیلات نوروزی بود که در این روز، در مجموع ۳۷۵ هزار نفر سفر انجام شد.

وی گفت: بخش عمده این تردد‌ها در مسیر دریایی پل – لافت (جزیره قشم) بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.