معاون امور فرهنگی کمیته امداداستان زنجان گفت:برنامه‌های آموزشی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت درقالب پیشگیری ازاعتیاد ومهارت‌های زندگی بوده است.

کابلی گفت: یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی این نهاد ارائه خدمات فرهنگی وآموزشی با نگاه توانمندسازی و پیشگیرانه می‌باشد که در این راستا تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف زمینه‌های توانمندسازی فرهنگ و اقتصادی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت را فراهم کنیم.


او بابیان اینکه ارائه خدمات راهنمائی و مشاوره به خانواده‌های عزیز تحت حمایت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی آنان و تسهیل گری در فرآیند توانمندسازی اقتصادی آن ها انجام می‌شود، گفت: با همین رویکرد ۱۱ هزار و ۷۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته از خدمات راهنمائی و مشاوره این نهاد در قالب دوره‌های آموزشی فکری، فرهنگی، مشاوره‌ای و پیشگیرانه به صورت گروهی و فردی بهره‌مند شده اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان بااشاره به اینکه زمینه‌های خود شکوفایی و خودباوری مددجویان با ایجاد انگیزه، احساس آرامش وخودباوری ارتقاء می‌یابد، گفت: خدمات تخصصی مشاوره این نهاد با رویکرد پیشگیرانه و تأکید بر توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت و ورود آن ها به فضای کسب و کار و تولید و ایجاد بستر‌های لازم برای توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف انجام می‌شود.

کابلی با تأکید بر اینکه ارتقاء مهارت و آگاهی مددجویان  تحت حمایت موجب تسهیل در فرآیند توانمندسازی خواهد شد، گفت: دوره‌های مهارت افزایی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت در سال گذشته در قالب پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان، فرزند پروری، آموزش‌های کسب و کار برای مستعدین اشتغال، شناسایی و جهت دهی استعداد‌ها وتوانایی‌ها، راهنمایی‌های شغلی و آموزش‌های قرآنی ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.