مسئول واحد ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: صادرات کالا از شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ از نظر ارزش ۶۰ درصد افزایش داشته است.

علیمراد نوروزی گفت: ۵۵۹ میلیون و ۵۳ هزار و ۸۴ کیلوگرم انواع کالا‌های صادراتی به ارزش ۴۴۸ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۸۴ دلار در سال ۱۴۰۰ از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.

بیشترین کالا‌های صادراتی شهرستان کاشان میلگرد و پس از آن فرش ماشینی است، همچنین انواع ظرف‌های آرکوپال و چینی، کاشی، ورق‌های فولادی و گالوانیزه، گلاب، عرقیات گیاهی و انواع سنگ‌های ساختمانی از دیگر کالا‌های صادراتی کاشان بوده است.

او ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، آلمان، امارات، اندونزی، انگلستان، ایتالیا، بحرین، بلاروس، برزیل، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، چین، روسیه، سنگاپور، سوریه، عمان، عراق، قطر، قزاقستان، کویت، گرجستان، لبنان، مالزی، هندوستان، ویتنام، کنیا، کانادا، قطر، صربستان و آمریکا را از جمله کشور‌های مقصد این کالا‌های صادراتی نام برد.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است و با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب و بالعکس و نقطه اتصال شرق به غرب کشور قرار دارد.

سهم این شهرستان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این شهرستان به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.


منبع:ایرنا

برچسب ها: صادرات کالا ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.