مدیرکل گمرکات استان اصفهان از افزایش ۵۶ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رسول کوهستانی پزوه گفت: درسال ۱۴۰۰ تشریفات صادرات ۲۹ هزار و ۲۶۷  فقره اظهارنامه به وزن دو  میلیون و  ۱۵۱ هزار و ۵۸۵  تن کالا به ارزش یک میلیارد و  ۳۵۵  میلیون و ۶۰۲  هزار دلار در ۵ گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۲ درصد، از حیث وزن ۱۴ درصد واز لحاظ ارزش ۵۶  درصد رشد داشته است.

او در خصوص فعالیت گمرکات استان اصفهان به تفکیک هر گمرک در سال ۱۴۰۰ گفت: اظهارنامه‌های صادراتی گمرک اصفهان به ارزش ۶۸۹ میلیون و ۴۸۶  هزار دلار و وزن  یک میلیون و ۳۰۷ هزار  تن بوده که در مقایسه با سال قبل از حیث ارزش ۶۳ درصد و نظر وزنی ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک کاشان می گوید: در سال ۱۴۰۰ به ارزش ۴۴۶ میلیون و ۲۷۶  هزار  دلار و به وزن   ۵۵۶ هزار و ۴۴۱  تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک کاشان انجام پذیرفته که در مقایسه با  سال ۱۳۹۹ از حیث ارزش ۶۰  درصد و از نظر وزن ۲۷ درصد  رشد داشته است.

کوهستانی پزوه در زمینه صادرات گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته به ارزش ۸۴ میلیون و ۹۶  هزار  دلار و به وزن ۹۰ هزار و ۲۹۶ تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه انجام پذیرفته که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، از نظر ارزش ۱۸ درصد  رشد  و حیث وزن ۳۷ درصد کاهش داشته است.

او در زمینه صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۲۷  میلیون و ۲۲ هزار دلار و به وزن ۱۹۷ هزار و ۱۱۴  هزار تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی  ذوب آهن انجام پذیرفته که در مقایسه با سال قبل از نظر ارزش ۵۶ درصد و لحاظ وزنی ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: پارسال ۸  میلیون و ۷۲۲ هزار دلار و به وزن ۸۴۲ تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان  انجام پذیرفته که در مقایسه با سال ۱۳۹۹  از نظر ارزش ۳۷ درصد کاهش  و از لحاظ وزنی ۶۹ درصد کاهش  داشته است.

به گفته او در این مدت، آهن و فولاد به ارزش ۶۸۰ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۱۸۹ میلیون دلار، فرش دستباف و ماشینی ۹۶ میلیون دلار و محصولات لبنی ۷۵  میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان صادرات داشته ایم.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین کشور‌های هدف صادراتی گمرکات استان اصفهان را عراق به ارزش ۵۷۸ میلیون دلار، پاکستان ۱۷۹ میلیون دلار، افغانستان ۱۲۵ میلیون دلار، ترکیه ۸۱ میلیون دلار و ارمنستان ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.