مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در یک سال اخیر، هیچ گونه مورد مثبت قطعی ابتلا به سرخک در استان گزارش نشده است.

صفر فیض الهی گفت: باتوجه به هشدار وزارت بهداشت کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا، وضعیت این بیماری در استان قزوین رصد می‌شود.

وی می گوید در یک سال اخیر هیچ گونه مورد قطعی مثبت ابتلا به سرخک در استان گزارش نشده است و در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ چند مورد مشکوک به سرخک گزارش شده بود که پس از بررسی‌های نهایی اعلام نتیجه آن توسط وزارت بهداشت منفی بود.

به گفته فیض الهی  یکی از نشانه‌های ابتلا به سرخک، بثورات و تب است و این علائم از فروردین ۱۴۰۱ در سه شهرستان آبیک، بویین زهرا و البرز در چند تن از هم استانی‌ها رویت شد، اما هنوز به تایید قطعی نرسیده است و افراد مبتلا به سرخک و اطرافیان آن‌ها که تا شعاع یک کیلومتری مبتلایان قرار دارند، مورد بررسی، درمان و قرنطینه قرار می‌گیرند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین می گوید: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در خصوص شیوع سرخک، حضور اتباع افغان است، با توجه به اینکه افغانستان از وضعیت درمانی و بهداشتی مناسبی برخوردار نیست، بنابراین با ابلاغیه وزارت بهداشت کلیه اتباع افغان یک تا ۲۰ سال استان، صرف نظر از انجام واکسیناسیون قبلی خود نسبت به سرخک مورد پایش و واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.