افزایش ۱۷ درصدی مصرف بنزین

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مصرف بنزین از اول تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ در شهرهای شمالی آذربایجان غربی بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت.

احمد مجرد گفت: در سیزده روز نوروز امسال، بیش از ۲۴ میلیون لیتر بنزین در شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی  به مصرف رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه می گوید: همچنین در ۱۳ روز نخست فروردین امسال بیش از ۷.۶ میلیون لیتر نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و در سطح منطقه مصرف شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته این مقام نفتی تردد‌ها و مسافرت‌های نوروزی سهم بسزایی در افزایش مصرف بنزین و نفت‌گاز در سطح منطقه داشته است، و با ذخایر مناسب و بجایی که در این بخش اعمال شده بود، هیچ گونه مشکلی را در رابطه با تامین سوخت نوروزی، شاهد نبودیم.

مجرد پیش بینی کرد: امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی، حذف دورکاری‌ها، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تشدید استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شخصی، مصرف مواد نفتی در بخش حمل و نقل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، شهر‌های ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، چالدران و بازرگان در شمال آذربایجان غربی  را شامل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.