نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته در کرمانشاه، قیمت حلیم و آش عباسعلی در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

سیروس گل عنبر گفت: نرخ هر کیلو حلیم برای ماه مبارک رمضان امسال در کرمانشاه  ۳۸ هزار تومان و نرخ هر کیلو آش عباسعلی  ۴۴ هزار تومان است.

 قیمت هر کیلو حلیم نسبت به سال گذشته با نرخ ۲۵ هزار تومان، ۳۷ درصد و قیمت هر کیلو آش عباسعلی با نرخ ۳۲ هزار تومان، ۴۳ درصد بیشتر شده است.

به گفته گل عنبر، افزایش قیمت به این دلیل است که قیمت مواد اولیه پخت آش و حلیم بسیار افزایش یافته، برای مثال قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی گندم از ۲۲۰ هزار تومان در گذشته اکنون به ۹۰۰ هزار تومان رسیده و قیمت سایر اقلام مانند گوشت قرمز، حبوبات و ... هم بالا رفته است. به علاوه افزایش تعرفه‌های انرژی، دستمزد کارگر، بیمه و ... را هم داریم.

این قیمت‌ها برای تمام انواع آش عباسعلی و حلیم یکسان است و هیچ واحدی حق گرفتن پول اضافه بابت حلیم زعفرانی و ... را ندارند، اما گرفتن مبلغی بابت ظرف منعی ندارد.

 پیش از ماه رمضان قیمت هر کیلو حلیم ۴۵ هزار تومان و هر کیلو آش عباسعلی ۴۸ هزار تومان بود، برای رفاه حال مردم قیمت‌ها را در ماه رمضان کاهش دادیم، اما بعد از ماه رمضان، قیمت‌ها به رقم قبلی برمی‌گردد.

نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته از فعالیت ۱۳ واحد صنفی با مجوز عرضه آش و حلیم در کرمانشاه خبر داد و گفت: البته کبابی‌ها هم به صورت سنتی سال‌هاست که در ماه رمضان اجازه پخت حلیم را دارند.

گل عنبر از مردم خواست در این ایام حتما از مراکز دارای مجوز که امکان نظارت بر فعالیت آن‌ها وجود دارد، آش و حلیم تهیه کنند و درباره فعالیت واحد‌های بدون مجوز که در این ایام به صورت مقطعی آش و حلیم می‌فروشند نیز هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.