سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: تعداد جانباختگان ناشی از کرونا ۳۶.۶ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است.

 سیدمحمد علوی گفت: هفته گذشته موارد بیماری کرونا از ۹۴۵ نفر به یکهزار و ۷۴۹ نفر معادل ۸۵ درصد افزایش یافت.

او می‌گوید: اگرچه موارد بستری حدود ۴.۳ درصد کاهش داشته اما به علت تعطیلات نوروزی، دید و بازدیدها، ترددها، تجمعات سال نو و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد افزایش در شاخص‌های بیماری کرونا بودیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته را  ۳ هزار و  ۸۳۴ نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته ۳۰۴ نفر کاهش داشته است.

این مقام مسئول  تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده بر اساس تست کرونا و علائم بالینی  در این مدت را ۱۱۸ نفر عنوان کرد که نسبت به دیروز  ۲۴۵ نفر کمتر بوده.  

آقای علوی  به بستری  ۸ نفر در بیمارستان‌های استان اشاره کرد که نسبت به روز گذشته ۹ نفر کاهش داشته.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان تعداد جان باختگان ناشی از کرونا را ۵  نفر عنوان کرد که نسبت به روز قبل ۲  نفر بیشتر شده.

این مقام مسئول  گفت: تعداد بهبودیافتگان از آغاز بیماری کرونا تاکنون ۵۸۵ هزار نفر است که بهبودی ۹۷.۵ درصد شاخص خوبی از  جهت کنترل بیماری کرونا است.

او درصد پوشش واکسیناسیون کرونا در نوبت اول را  ۸۵.۳،   در نوبت دوم ۷۳.۴ درصد  و نوبت سوم را ۳۲.۶ درصد  عنوان کرد که تقریبا ثابت مانده است.

سید محمد علوی می‌گوید: بازگشایی مراکز آموزشی در پایه‌های ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی در حالی انجام می‌شود که پوشش واکسیناسیون  قابل قبول و حدود بیش از ۹۵ درصد است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، تهوه کلاس‌های درس و رعایت فاصله  اجتماعی از نکات مهمی است که تضمین کننده استمرار این بازگشایی‌ها خواهد بود.  

تاکنون بالغ بر ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دُز واکسن کرونا  در خوزستان تزریق شده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.