معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از آماده باش و استقرار نیرو‌های عملیاتی در نقاط پر خطر استان قزوین خبر داد.

حکمت اله هاشمی گفت: با توجه به اینکه برخی از شهروندان در روز طبیعت به صعود در  ارتفاعات و تپه‌های اطراف شهر‌های محل سکونت خود اقدام می کنند و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی و پاسخگوئی سریع به حوادث احتمالی نیرو‌های عملیاتی امداد و نجات در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

حکمت اله هاشمی با بیان اینکه برخی از شهروندان برای اینکه در ترافیک گرفتار نشوند روز ۱۲ فروردین را به در کنار خانواده در طبیعت می‌گذرانند گفت: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین در منطقه کوهستانی باراجین از دیروز ۱۱ فروردین مستقر شده اند و تا پاسی از شب روز ۱۳ فروردین ماه در این منطقه حضور خواهند داشت.

همچون روز‌های گذشته ۲۳ پایگاه امداد و نجات در سطح استان قزوین در آماده باش کامل هستند و فردا حدود ۱۰۰ نجاتگر با تجربه و آموزش دیده در مناطق مختلف استان قزوین مستقر خواهند شد.

تیم‌های واکنش سریع برادران و خواهران جمعیت هلال احمر استان قزوین در محدوده بوستان ها، تفرجگاه‌ها و مناطق کوهستانی مستقر خواهند شد.

در صورت وقوع حادثه هموطنان می توانند علاوه بر تماس با سامانه ۱۱۲ (ندای امداد جمعیت هلال احمر) حوادث جاده‌ای و کوهستانی را به پایگاه‌های امداد و نجات در محور‌های مواصلاتی استان قزوین اطلاع دهند.

از  مردم درخواست می‌ شود که برای سپری کردن روز‌های پایانی تعطیلات نوروز و همچنین روز طبیعت خونسردی خود را حفظ کرده با آرامش کامل در محور‌های مواصلاتی و جاده‌های درون شهری رانندگی کرده و در صورت بروز حادثه با شماره‌های اضطراری تماس بگیرند.

برچسب ها: هلال احمر ، روز طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار