نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رای ۹۸.۲ درصدی ملت ایران در همه پرسی تشکیل جمهوری اسلامی، انسجام و اتحاد ملت را در پای دین، عقیده، قرآن و ایمان خود محکم‌تر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین گفت: امروز روز جمهوری اسلامی ایران است، بسیاری از عزیزان نمازگزار هنوز آن ایام را به یاد دارند، برای جوان‌ها نیز لازم است یادآوری کنیم که در سال ۱۳۵۸، حدود ۵۰ روز از پیروزی انقلاب نخستین انتخابات مهم جمهوری اسلامی برگزار شد تا مردم حکومت خود را مشخص کنند.

 آن روز‌ها خیلی از گروه‌ها فعالیت می‌کردند، آن‌ها که نوکر چین بودند به یک طریق فعالیت می‌کردند و یک جور شعار می‌دادند، آن‌ها که نوکر شوروی بودند یک جور شعار می‌دادند، آن‌ها که وابسته به آمریکا و غرب بودند یک جور شعار می‌دادند و از جمهوری دموکراتیک سخن به میان می‌آوردند و از این شعار‌ها به دیوار‌ها هم می‌زدند.

امام خمینی (ره) فرمودند ما می‌گوییم جمهوری اسلامی آری یا نه، مردم آزاد هستند جمهوری اسلامی را انتخاب کنند یا نکنند، این فضای آشفته پدیده آمده از فرهنگ اجانب مدیریت شد و برگه‌هایی که روی آن نوشته بود جمهوری اسلامی آری یا نه را به مردم نشان دادند و تبلیغ کردند و انتخابات برگزار شد و ۹۸.۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، چقدر این جمله برکت داشت و انسجام و اتحاد ما را در پای دین، عقیده، قرآن و ایمان خود محکم کرد، امیدواریم روح آن امام بزرگوار با انبیا و اولیای الهی محشور باشد.

 دیگران هم که این صحنه‌ها را می‌دیدند راجع به امام خمینی (ره) گفتند امام غرب را به زانو درآورد، شرق را متحیر کرد و همه عالم را به خود مشغول کرد، این را فقط طرفداران امام نگفتند، این را همه دیدند و گفتند.

 از بهمن ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید و از سال ۵۸ که مردم به جمهوری اسلامی رای دادند تا امروز صد‌ها فتنه، توطئه، کودتا و نقشه علیه جمهوری اسلامی به مدیریت صهیونیست ها، آمریکایی‌ها و مستکبران جهان کشیده شده است، اما خوشبختانه انقلاب اسلامی پیروز شده و اکنون که در آستانه قرن پانزدهم قرار گرفته ایم، شاهد این هستیم که بساط سیطره استعمار برچیده شد.

 قرن چهاردهم قرن تاخت و تاز انگلیسی ها، آمریکایی ها، صهیونیست‌ها و شوروی‌ها در کشور‌های اسلامی بود، اما قرن پانزدهم از همین آغاز معلوم است که قرن برچیده شدن بساط استعمار و بیرون راندن استعمارگران از منطقه است.

در همین اوایل قرن پانزدهم کار ما پاکسازی است، پاکسازی رژیم صهیونیستی از منطقه، پاکسازی حضور آمریکا در کشور‌های اسلامی و تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان در کشور‌های مختلف اسلامی، امسال سالی ارزشمند و قرن تحول آفرین برای ما خواهد بود و امیدواریم زوال صهیونیسم و استکبار و شکوفایی تمدن اسلامی با ظهور قطب عدالت، انسانیت و کرامت، حضرت حجت (عج) محقق بشود.

دیگران این موارد را بسیار دور تصور می‌کنند، اما ما به فضل خدا امیدواریم و دعا می‌کنیم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد و چشم اهل عالم به عدالت و ایمان روشن شود، ما تازه شروع کرده ایم و امیدواریم روز به روز پیروزی‌های بزرگی را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار