وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم در پایداری امنیت غذایی برای همه آحاد جامعه اقدامات موثری انجام داده است تا سفره مردم از نوسان‌های گذشته دور بماند.

جواد ساداتی‌نژاد گفت: رئیس جمهوری بر معیشت مردم و حمایت از اقشار محروم تاکید فراوانی دارند.

او گفت: اکنون در مقایسه با سال ۱۳۹۹، آرامش خوبی در بازار ایجاد شده و ایجاد صف طولانی برای دریافت برخی کالا‌ها مشاهد نمی‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۱ تلاش خواهد شد با فرماندهی واحد در تولید، توزیع و نظارت هوشمند بر بازار، شرایط مطلوب تری در سطح کشور برقرار شود.

ساداتی‌نژاد گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی است که با تصویب آن تحولی در حوزه کشاورزی رقم خواهد خورد.

او گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی خراسان رضوی در بخش‌های مختلف به ویژه گیاهان دارویی با صدور اسناد کشاورزی، کشاورزان دارای هویت می‌شوند.

آمار دقیقی از تولید دام در کشور وجود ندارد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی معتقد به صادرات است و مجوز صادرات دام زنده را نیز در سال گذشته صادر کرده ایم اما مشکل این است که در کشور ما آمار دقیقی از تولید دام وجود ندارد.

ساداتی نژاد گفت: برنامه ما این است تا از ۲۳فروردین سازوکاری برای خرید تضمینی آلو، راه اندازی انبار سه هکتاری متروکه این منطقه و نیز ایجاد زیرساخت های لازم برای بسته بندی آلو و صادرات آن فراهم گردد که این تمهیدات منجر به حذف دلال ها در تولید آلو می شود.

او گفت: برای اولین بار کل زنجیره غذا از مزرعه تا سفره در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده شده که این اقدام مهم باعث انسجام و امنیت غذایی در کشور می شود به گونه ای که ما دیگر شاهد التهاباتی از قبیل ایجاد صف های مرغ و توزیع آن با کارت ملی نخواهیم بود.

به گفته او این وزرات به دنبال سنددار کردن مزارع کشاورزی است تا با انجام این مهم، کشاورز بتواند با سند خود وام گرفته و مشکل ضامن نداشته باشد. همچنین عقد قرارداد با کشاورز برای انتخاب نوع محصول تولیدی خود در امسال از ضروریات این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.