امام جمعه شهرکرد:

مبلغین از فرصت‌های طلایی برای انس گرفتن با هنر تبلیغ استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امکان رشد داشته‌ها و رسیدن به قله‌های معنایی در عرصه تبلیغ همواره وجود دارد، گفت: مبلغین برای بیان رسا و نافذ از کار علمی و هنری استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام ویدئویی به گردهمایی مبلغین چهارمحال و بختیاری با عنوان «طلایه داران تبلیغ» گفت: برای تبلیغ اثرگذار، شروطی وجود دارد که ارائه مطالب مستدل و همراه با بیان شیوا و رسا از جمله این شروط است، اما امروز یک خلا در عرصه تبلیغ احساس می‌شود و آن این است که مبلغین کمتر از گذشته به کار علمی و هنری روی می‌آوردند و بیشتر به داشته‌ها و آنچه از این داشته‌ها می‌جوشد، بسنده می‌کنند.

تمامی مبلغین به ویژه مبلغین جوان از فرصت‌های طلایی برای انس گرفتن با هنر تبلیغ استفاده کنند تا بر منبر‌ها بدرخشند و جلب و جذب مخاطب داشته باشند.

سخن حق گفتن و حق سخن را ادا کردن از دیگر شروط تبلیغ است، مبلغین باید حُسن برخورد و خضوع و خشوع را ملاک رفتار خود قرار دهند تا مخاطب، خیرخواهی را از اعمال و گفتار مُبلغ دریابد.


بیشتر بخوانید


تمامی اعمال، رفتار و گفتار از نوع برخورد با مقامات و توده مردم و اولویت‌ها و راهبرهای این قشر زیر ذره‌بین عمومی قرار دارد و مورد قضاوت قرار می‌گیرد، اینکه رفتار‌ها نمایشی و تصنعی است و ظاهر و باطن آن با یکدیگر تفاوت دارد یا نه، تمامی آن از نظر عموم با دقت بالا رصد می‌شود از این رو عمده موفقیت در تبلیغ در توجه به رفتار‌های مبلغین نهفته است.

انسان نمایش‌نامه‌ای از رفتارهای خود است و هر رفتاری نیز از شاکله وجودی فرد نشات می‌گیرد.

مبلغین بر رفتار و کردار خود مسلط باشند تا مردم نیز در رفتار آنان جز خوبی و زیبایی نبینند.

امروز علم اسلام، علم انقلاب اسلامی است و پرچم اسلام ناب در دست نایب مهدی موعود، مقام معظم رهبری قرار دارد که در این برهه از زمان، امید مظلومان و خار چشم ستمگران به شمار می‌رود و مبلغین و روحانیون به عنوان مبلغین دین شریف اسلام رسالت سنگینی برعهده دارند تا در جریان حرکت تحول‌آفرین انقلاب اسلامی همچون سربازان خط مقدم عمل کنند.

نباید اجازه داد افکار عمومی با دست خط بیگانگان هدایت شود و اگر چه قدرت رسانه‌ای در دست دشمنان است، اما حقانیت، فطرت و منطق و تمامی داشته‌های انسان‌های آزاداندیش در اختیار انقلاب اسلامی است.

در راه تبلیغ و بصریت‌افزایی و نشر پیام انقلاب نباید مایوس شد، نظام جمهوری اسلامی در جهان امروز با موج رسانه‌های استکباری مواجه است، اما تاکنون نتیجه‌ای خلاف خواسته دشمن رقم خورده و ندای آزاداندیشی و آزادی‌خواهی انقلاب در جهان طنین انداز شده است.

ایمان و باور مومنین به عنوان ظرفیت اصلی در تبلیغ دینی و انقلابی است، در این عرصه نباید از جهاد تبیین غافل ماند و با امید به آینده‌ای روشن می‌توان راهبری افکار عمومی را به پیش برد.

مبلغین در فرصت ماه مبارک رمضان علاوه بر توجه به تبلیغ و اشاعه مبانی دینی، زمینه توشه‌گرفتن خلق خدا از برکات این ماه را نیز فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار