پورابراهیمی گفت: با توافق مدیر گاز استان مقرر شد گازرسانی به سه روستا ی گلباف از ابارق در دستور کار قرار بگیرد.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر یک روزه به بخش گلباف شهرستان کرمان با بیان اینکه در جلسه شورای اداری تصمیمات بسیار خوبی اخذ شد، گفت: نخستین مسئله درباره مسکن روستایی است و توافق شد بخشی از مسکن‌های در حوزه طرح هادی که برای نوسازی و ساخت و ساز نیازمند مجوز و با منابع طبیعی در تعارض بوده با توافق مدیرکل منابع طبیعی طی دو هفته آینده جلسه‌ای برگزار و مسئله حل شود.

به گفته او ، تقریبا در بخش گلباف گازرسانی به اتمام رسیده به جز سه روستای کشیت، نسک و حرمک که با توافق مدیر گاز استان و امروز با توافق مدیر شهرستان مقرر شد گازرسانی به این سه روستا از ابارق در دستور کار قرار بگیرد و مجوز‌های مربوط به خطوط انتقال گاز به این روستا‌ها تا پایان خردادماه از طریق وزارتخانه نهایی شود و امیدواریم تا پایان سال کار به اتمام برسد.

پورابراهیمی می‌گوید: موافقت شده هر تعداد متقاضی اشتغال پایدار براساس خوداشتغالی از طریق اعطای وام‌های قرض الحسنه با سقف ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی پیگیری و متقاضیان به بخشداری مراجعه کنند.

 

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: در بخش کشاورزی نیز مجوز سه چهار طرح مهم کشاورزی پیگیری خواهد شد و امیدواریم در سال جدید شاهد تحولات بسیار خوبی در اشتغال در بخش کشاورزی گلباف باشیم.

به گفته پور ابراهیمی در بخش صنعت و معدن با توجه به توافق با ایمیدرو، قرار است عملیات اکتشافی از همه پهنه‌های معدنی گلباف آغاز و با مطالعات به دست آمده، در برنامه زمان بندی امکان سرمایه گذاری را در این بخش فراهم کنیم.

پورابراهیمی گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم بخش گلباف، از طریق همکاری مشترک با مجموعه میراث فرهنگی تقویت شده و اشتغال پایدار از طریق بوم گری و شرکت‌های گردشگری فعال در منطقه اتفاق بیفتد.

او گفت: در بحث فضای آموزشی نیز مقرر شد اولویت‌ها بررسی و برای افزایش سرانه مدارس و تکمیل پروژه‌های قبلی جمع بندی ارائه شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: امروز چمن مصنوعی روستا‌های جوشان و کشیت به بهره براری رسید و با استفاده از ظرفیت خیران و بخشداری در حوزه ورزش کار‌های خوبی دنبال می‌شود و قرار است مجموعه ورزش‌های ساحلی را در حوزه‌های مختلف دنبال کنیم.

او گفت: تصمیمات خوبی برای درآمد‌های پایدار شهرداری گلباف اتخاذ شده و مباحث اقتصای را در این زمینه پیگیری می‌کنیم.

پورابراهیمی گفت: در حوزه بهداشت و درمان با توافق رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مقرر شد حضور پزشکان متخصص در شهر گلباف از یک ماه آینده عملیاتی شود و تعداد روز‌های ارائه خدمات پزشکان در روستا‌ها نیز افزایش یابد.

او می‌گوید: همچنین قرار است پایگاه اورژانس جاده‌ای در سه راهی بین حرمک، نسک و کشیت فعال شود که امیدواریم تا پایان امسال بهره برداری شود.

برچسب ها: گازرسانی ، جاذبه های
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار