سرپرست اداره دامپزشکی گتوند از انجام ۱۵۰ بازدید بهداشتی از آغاز طرح پایش تا امروز در ایام نوروز توسط کارشناسان دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

هادی احمد فخرالدین گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی بیش از ۱۹۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شهرستان گتوند ضبط و از این میزان بالغ بر ۱۹۲ کیلوگرم معدوم شد.

به گفته او فرایند بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در بازرسی‌های انجام گرفته تاکنون بیش از ۱۵۰ مورد بازدید به عمل آمد.

این بازدید‌ها از انواع واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بخش، سردخانه ها، مراکز قطعه بندی، بسته بندی و کشتارگاه‌های دام در سطح شهرستان صورت پذیرفت.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: براساس این بازدید‌ها موارد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

در همین راستا به ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی در گتوند تذکرات بهداشتی داده شده است.

احمد فخرالدین می‌گوید: فرآورده‌های خام دامی توقیفی مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گرفته و بنابر نتیجه آزمایش، اجازه مصرف مشروط آن اخذ در غیر این صورت این فرآورده‌ها معدوم خواهد شد.

به گفته او برای کاهش میزان تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی، بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی، پایش‌های دوره ای، خود اظهاری و بازدید‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.