رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گفت: بالغ بر بیش از ۳۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رامهرمز ضبط و کلیه مقدار ضبط شده معدوم شد.

بهروز حقیقی گفت:‌ در بازرسی های انجام گرفته در هفته اول نوروز سال 1401 تاکنون بیش از ۱۶۲ مورد بازدید از انواع واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بخش، سردخانه ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی و همچنین کشتارگاههای دام و طیور در سطح شهرستان صورت پذیرفت است که براساس این بازدیدها ۲ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز می گوید: در همین راستا به بیش از ۱۵ واحد عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان تذکرات بهداشتی داده شده است.

حقیقی گفت: فرآورده‌های خام دامی توقیفی مورد آزمایش و نمونه‌برداری قرار گرفته و بنابر نتیجه آزمایش‌، اجازه مصرف مشروط آن اخذ می‌شود درغیر این صورت فرآورده‌های مزبور معدوم خواهد شد.

به گفته او برای کاهش میزان تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقداماتی نظیر برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی، بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی، پایش های دوره ای و خود اظهاری و مرتبط انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.