وزیر صمت گفت: هم اکنون کشور در بخش صنایع با کمبود برق روبه‌روست که با هدف رفع این معضل، سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار مگاوات برق در کشور آغاز شده.

سیدرضا فاطمی‌امین گفت:   هماهنگی‌های کلان با وزارت نیرو انجام شده که از پساب‌های واحد شهری در حوزه صنعت استفاده شود.

وزیر صمت گفت: همچنین در بودجه مجلس مصوب شد قیمت گاز برای واحد‌های تولیدی معادل نیروگاه‌های دولتی محاسبه شود.

او گفت: به منظور حمایت بیشتر از واحد‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات مبتنی بر سامانه جامع تجارت برنامه ریزی شده است و همچنین سامانه ۱۲۴ وسیع‌تر شده تا مشکلات از این طریق منعکس شود.

فاطمی امین  گفت: دانشگاه نباید مبتنی بر درآمد‌های نفت کشور باشد و باید برای شکوفایی بیشتر این عرصه، تحقیق و پژوهش و علم به صنعت متصل شود.

وزیر صمت گفت: در راستای توسعه تولید، مواردی همچون مواد اولیه، سرمایه در گردش و توسعه بازار در سال جاری عملیاتی می‌شود و در موضوع تامین مواد اولیه، راهکار این وزارت ورود واحد‌های تولیدکننده مواد اولیه صنعتی به بورس کالا است.

به گفته او  برای تامین نقدینگی واحد‌های صنعتی و سرمایه در گردش، پرداخت تسهیلات بر مبنای صورت‌های مالی و تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می‌شود که علاوه بر از بین بردن انحراف منابع، با تامین مالی زنجیره‌ای حداقل ۳۰ درصد بازدهی افزایش می‌یابد.

بازدید از پروژه‌های صنعتی پارس هستی آسیا و بوستان الیاف پارت و نشست با فعالان بخش صنعت از برنامه‌های وزیر صمت در سبزوار بود.

سفر فاطمی امین وزیر صمت به نیشابور

رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت ظهر امروز در ادامه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی دقایقی پیش وارد شهرستان فیروزه شد.

فاطمی امین در سفر به نیشابور از صنایع و کارخانجات شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان بازدید خواهد کرد.

همچنین شرکت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان در سالن جلسات فرمانداری نیشابور از برنامه های سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به نیشابور می باشد.

پیگیری تخلفات معدن فیروزه توسط وزیر صمت

رضا فاطمی امین در حاشیه سفر به شهرستان فیروزه گفت: مطالعاتی در مورد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در کشور همچنین فیروزه انجام میشود که تا دو ماه دیگر جمع بندی میشود.

او گفت: امسال پیگیری می‌کنیم که ۱۵ درصد عوارض وصولی معدن که حق مردم است در همان منطقه هزینه شود و صرفا تولید برای ما مهم نیست باید از آلایندگی ها جلوگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه اعتراضات مردم روستای معدن فیروزه و بیان بعضی از تخلفات، تخلفات معدن فیروزه بررسی خواهد شد.

سهم شهرستان فیروزه باید از مسئولیت های اجتماعی فولاد خراسان مشخص شود و هیئت مدیره مجتمع فولاد باید مبالغی که برای مسئولیت اجتماعی هزینه می‌کنند را رسماً اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.