رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نقش ایران در منطقه و سایر موضوعات صحبت کردند.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تایید گفتگوی تلفنی جو بایدن و نفتالی بنت اعلام کرد که دو طرف در این گفتگو درباره نقش ایران در منطقه و سایر موضوعات صحبت کردند.

در بیانیه کاخ سفید، اما هیچ اشاره‌ای به ایران که یکی از نگرانی‌های اصلی صهیونیست‌ها و نقطه محوری بحث در مذاکرات بین طرفین بوده، نشده است. گفته می‌شود که آمریکا در حال نزدیک شدن به توافق با ایران درخصوص احیای توافق هسته‌ای است و کاهش تحریم‌ها را منوط به محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران می‌داند.

رژیم صهیونیستی با این توافق مخالف است، اما تا حد زیادی از منازعات عمومی با دولت بایدن دور شده و به دنبال اجتناب از اصطکاک بین تل آویو و واشنگتن است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در این گفتگوی تلفنی به اتفاقات اخیر در اراضی اشغالی نیز اشاره و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در بحبوحه عملیات اخیر مقاوت اسلامی در شرق تل آویو اعلام کرد.

بایدن تاکید کرد که واشنگتن قاطعانه در مقابل این تهدید و تمامی تهدیدات علیه تل آویو ایستاده است. مقامات آمریکایی و اسرائیلی ماه گذشته به تایمز اسرائیل گفتند که واشنگتن از تل آویو خواسته تا اقداماتی را برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از وقوع خشونت انجام دهد.

دو روز پیش، رسانه‌های صهیونیستی از دو تیراندازی همزمان در شهر بنی براک در شرق تل‌آویو خبر دادند. بنا بر گزارش‌ها بر اثر این تیراندازی‌ها با مسلسل، پنج شهرک نشین کشته و شش نفر زخمی شدند. تاکنون یازده نفر در سه حمله جداگانه که طی یک هفته در شهر‌های بئرشبه، حادره و بنی براک رخ داده، کشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار