رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: تغییرات مربوط به ارقام درآمد‌ها و هزینه‌های استان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مثبت بوده است.

آقای شهریارپور گفت: با پیگیری‌های مستمر و اثربخش استاندار، مجمع نمایندگان و مسئولان این سازمان، تغییرات مربوط به ارقام درآمد‌ها و هزینه‌های استان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بسیار قابل توجه و مثبت و در راستای شرایط اقتصادی استان بوده است.

تغییرات ایجاد شده، به دنبال ابلاغ رسمی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور و با توجه به ظرفیت‌ها و نقاط قوت این قانون، به خصوص در زمینه توجه به نقاط کمترتوسعه یافته و نیز ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از این نقاط انجام شده است.


بیشتر بخوانید


تغییرات مربوط به ارقام منابع و مصارف استان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دارای نکات مهم و کلیدی در خصوص درآمدهاو هزینه‌ها است.

پیش‌بینی درآمد‌های عمومی استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد قابل توجهی برابر ۱۷۵ درصد برخوردار شده بود که متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان نبود.

به‌همین منظور مسئولان استان به محض دریافت لایحه بودجه، پیگیری‌های لازم را از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان امور مالیاتی کشور و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای کاهش میزان مالیات استان در لایحه انجام دادند.

در نهایت مکاتبه‌های لازم با امضای استاندار و نمایندگان مجلس برای مقامات کشوری مرتبط در دستور کار قرار گرفت که این تلاش‌ها به نتیجه رسید و میزان درآمد‌های مالیاتی استان در قانون بودجه تعدیل شد که ارقام نهایی آن به‌زودی اعلام می‌شود.

در ارتباط با اعتبارات طرح‌های ملی و استانی ویژه و همچنین اعتبارات استانی موضوع اعتبارات جدول شماره ۱۰ پس از پیگیری‌های مستمر، تغییرات قابل‌توجهی در اعتبارات استان ایجاد شده است که اطلاعات تکمیلی آن پس از انتشار جداول بودجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار