مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: بیشترین مسافران نوروزی به استان فارس به ترتیب از استان‌های تهران، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

حمید احمدی گفت: متوسط تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز) ۱۷۵ هزار و ۲۶۴ خودرو بوده است که تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: اوج تردد روز گذشته در محور شیراز_مرودشت و در ساعت ۱۱ تا ۱۲ بوده است.

به گفته او، ۶۹ درصد از مسافران اقامتی بین یک تا سه روز در استان اقامت داشته اند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: ۴۹ درصد از تردد‌های روز گذشته مربوط به خودرو‌های غیربومی بوده است و استان فارسی‌ها در نوروز بیشتر به استان‌های بوشهر، اصفهان، هرمزگان و قم سفر کرده اند.

احمدی گفت: بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های «شیراز- مرودشت»، «مرودشت_ شیراز»، «شیراز_ کوار»، «شیراز_دشت ارژن»، «صفاشهر_آباده» و «صفاشهر_سعادتشهر» اتفاق افتاده است.

او گفت: در محور شیراز- مرودشت ۶۳ هزار و ۶۰ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۷ هزار و ۹۳۵ تردد، شیراز_ کوار ۲۲ هزار و ۵۱۹ تردد، شیراز_دشت ارژن ۲۶ هزار و تردد ۹۹۲، صفاشهر_سعادتشهر ۲۲ هزار و ۹۱۴ تردد، شیراز_سپیدان ۱۲ هزر و ۲۷۷ تردد، قائمیه نورآباد ۱۳ هزار و ۹۱۳ تردد، شیراز_سروستان ۱۵ هزار و ۷۰۹ تردد و کازرون_بوشهر ۱۳ هزار و ۴۴۰ تردد ثبت شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: از کل تردد‌های انجام شده ۹ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

او گفت: تردد در محور‌های ورودی استان (ازسمت اصفهان) در روز گذشته نسبت به پارسال شاهد افزایش ۹۹ درصدی بوده‌ایم. همچنین تردد خودر‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال ۹۹، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

احمدی از تردد یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۹۲ خودرو در روز گذشته نهم فروردین‌ماه در جاده‌های استان خبرداد و گفت: تردد این خودرو‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۹۲ هزار و ۸۰۷ تردد ۴۱ درصد افزایش یافته‌است.

او با تصریح بر اینکه ۱۰۱ هزار و ۸۲ تردد از مجموع تردد‌های انجام شده در جاده‌های استان فارس در این مدت مربوط به خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۲۰ تردد خودروی سواری و وانت و ۷ هزار و ۷۹۰ تردد مربوط به اتوبوس‌ها بوده‌است.

این مقام مسئول به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز اشاره و گفت: در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.