معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از احیای ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل امسال با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور، خبر داد.

سیدامیرحسین مدنی روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از ۲ واحد تولیدی مبل و کشباف در مشهد، گفت: یکی از مباحث مهم در حوزه تولید، احیای واحد‌های راکد یا نیمه راکد است. اگرچه بخشی و یا همه ظرفیت این واحد‌ها تعطیل شده است، اما قابلیت احیا و رشد دارند و به همین منظور احیای واحد‌های راکد مربوط به نواحی محروم و مناطق صنعتی روستایی در اولویت قرار دارد.

امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یک واحد تولید مبلمان در روستای گرجی با ظرفیت اشتغال مستقیم ۱۵ نفر و یک واحد تولیدی کشباف و تریکو در روستای خلق آباد مشهد با ظرفیت اشتغال پنج نفر به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: امسال در بخش احیای واحد‌های اقتصادی، طرحی هم با هدف استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان منظور شده است.

او گفت: بخشی از شرکت‌های تعطیل به خاطر فناوری ضعیف و قدیمی، به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند که با یک اقدام سه جانبه، با مشارکت صندوق کارآفرینی امید، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری به حوزه صنعت متصل می‌شوند تا احیا و بازآفرینی شوند.

مدنی گفت: امسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق صندوق کارآفرینی برای ورود صنایع خلاق به مناطق روستایی و مناطق محروم در نظر گرفته شده است تا شاهد شکوفایی در بخش تولید روستایی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.