مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه مرکز در ماه رمضان چشم براه اهداکنندگان است، گفت: در طول ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال خون روح‌الله و پایگاه مرکزی انتقال خون قم از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه مشغول فعالیت خواهد بود.

مرتضی نوریان ، با اشاره به فعالیت مرکز انتقال خون قم در ماه مبارک رمضان گفت: پایگاه روح الله طی ماه مبارک رمضان در دو بخش مردان و بانوان فعالیت خواهد داشت و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد فقط مرکز روح الله در جنب دبیرستان امام صادق (ع) فعال است و اهداکنندگان می‌توانند در این امر نوع دوستانه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه روزه‌داری منعی جهت اهدای خون ندارد، گفت: بهترین زمان برای اهدای خون در این ماه مبارک ابتدای صبح یا بعد از افطار است.

نوریان با بیان اینکه اهدای خون یک فعالیت مستمر و همیشگی است، گفت: تا زمانی که دیگر نیازی نباشد یا محصولات مصنوعی ساخته شود، هیچ راهی جز اهدای خون نیست و کاهش ذخایر خونی به پایان زندگی بسیاری از نیازمندان گره خورده‌است.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ساعات فعالیت مراکز انتقال خون قم در شب‌های قدر، گفت: طی این شب‌ها به هرمیزان که متقاضی وجود داشته باشد، فعالیت اهدای خون تداوم خواهد یافت.

 نوریان گفت: سن اهدای خون ۱۸ تا ۶۰ سال برای زنان و مردان است و قبل از اهدای خون معاینات لازم از اهداکنندگان انجام می‌گیرد؛ به همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون ضروری است.

مدیرکل انتقال خون قم با بیان اینکه از ابتدای امسال و ایام نوروز استقبال و حضور اهداکنندگان خون در این استان رضایت بخش و امیدوار کننده بوده است، گفت: اهدای خون در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد رشد کرده‌است در صورت ادامه این روند مطلوب، ذخایر خونی قم در وضعیت مطلوب و پایدار قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار