معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۳۶ دُز آن تزریق شده است.

محمد مهدی بانشی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۰ تن واکسن کرونا دریافت کردند که ۵۸ تن دُز اول، ۱۹۶ تن دُز دوم و ۱۹۶ تن هم دُز سوم را دریافت کردند.

او می گوید: تاکنون ۵۴۶ هزار و ۳۸۴ تن دُز اول، ۴۸۷ هزار و ۷۲۵ تن دُز دوم و ۲۱۴ هزار و ۶۳۳ تن دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، دُز یادآور هم به هزار و ۶۹۴ تن تزریق شد.

بانشی با اشاره به موجودی ۲۲۱ هزار و ۲۲۲ دُز واکسن کرونا، گفت: ۸۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تنها ۳۵ درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که انتظار می‌رود مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

او می گوید: در شرایط تعطیلات به خصوص در ایامی که مسافرت ها زیاد شده است حتما دستور العمل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت شود.

بانشی استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله فیزیکی در مکان‌های عمومی، تهویه مناسب و حضور نیافتن در تجمعات برای پیشگیری از شیوع کرونا را ضروری دانست و گفت: لازم است نوبت‌های سوم و یاد آور واکسن کرونا تزریق شود تا در صورت گرفتاری به کرونا شاهد اوج گیری بیماری و مرگ و میر شهروندان نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.