مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: روزانه به طور متوسط ۳۴۰ هزار دستگاه وسایل نقلیه در محور‌های استان تردد می کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته‌ است.

محمدراشد مدرس‌گرجی گفت:در تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۳۴ هزار مسافر از مرز های رسمی استان تردد داشته اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۵۶۸ نفر مسافر مربوط به مرز باشماق و ۴ هزار و ۶۸۱ نفر  مربوط به مرز سیرانبند  بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:سامانه فروش بلیط تمامی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان کردستان به سامانه ایران من وصل و از این طریق اخذ استعلام سلامت مسافران نوروزی صورت گرفته است.

او می گوید: ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی و ۳ هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای در طرح نوروزی امسال مشارکت داشته‌اند.

مدرس گرجی گفت: ۴۰۰ نفر عوامل راهداری و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۲۰ راهدارخانه استان در راستای خدمات‌رسانی به مسافرین در جاده‌ها حضور مستمر دارند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از آغاز طرح نوروزی هزار و ۵۰۰ مورد اجرای طرح کنترل و نظارت مشترک با پلیس راه از ناوگان مسافری انجام شده است.

به گفته او  آمار تلفات فوتی در تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های استان  ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدرس گرجی می گوید:  در این ایام ۴ هزار عدد علائم ایمنی نصب و بازسازی شده و حدود ۲ هزار متر طول حفاظ نیز در راستای ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های استان انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها در ایام تعطیلات بیش از ۶ هزار کیلومتر باند برفروبی در سطح محور‌های استان انجام شده و ۱۰۰ خودرو در راه مانده نیز در این بازه زمانی رهاسازی شده ،هم چنین لکه‌گیری آسفالت محور‌های استان با صرف ۲ هزار تن آسفالت  انجام شده  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.