زارعی کوشا گفت: با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود، کردستان در تحقق شعار سال باید در صدر استان‌های کشور قرار گیرد.

استاندار کردستان در جلسه بررسی سند آمایش استان در حوزه علم و فناوری که با حضور مشاور وزیر کشور در امور فناوری برگزار شد،گفت: استان کردستان از لحاظ منابع طبیعی، نیروی انسانی نخبه وکارآمد غنی است و با در نظر گرفتن مجموع توانمندی‌ها رویکرد و خط مشی ما باید قرار گرفتن کردستان در راس کشور و در راستای تحقق عملی شعار سال باشد.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: حضور نیرو‌های بومی در مناصب مدیریتی برای استان یک مزیت به شمار می‌رود و با یک طراحی درست و تسهیل گری می‌توان به انجام کامل کار امیدوار بود هم چنین مدیران دانشگاهی و مسئولان حوزه علم و فناوری از فرزندان استان هستند و به خوبی با چالش‌ها و موانع پیش رو آشنایی دارند.

او می گوید: ذکر عنوان استان محروم برای کردستان زیبنده نیست، در کردستان مجموعه‌ای از کمبود‌ها وجود دارد که با عزم جهادی و حضور جوانان با انگیزه در یک زمانبندی منطقی قابل جبران است.

استاندار کردستان گفت: در جهت تحقق شعار سال باید یک قرارگاه استانی تشکیل شود و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خود با نخبگان مربوط به آن حوزه در موارد مشخص هم اندیشی کنند و نتایج بررسی‌ها و راهکار‌های خود را برای اجرا و عملیاتی شدن به آن قرارگاه ارجاع دهند.

زارعی کوشا گفت:رشد ۸ درصدی اقتصادی و ریشه‌کنی فقر مطلق جزو شعار‌ها و برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم می باشد و تحقق عملی این برنامه‌ها نیازمند حضور جدی نخبگان، دانشگاهیان و بخش خصوصی و کارآفرینان است و دولت نیز باید با نگاه به طرح‌های مطالعاتی ریل گذاری مناسب را در این خصوص انجام دهد.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری نیز در این جلسه گفت: شعار بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمان سال تلقی و از همه ابزار‌ها برای عملیاتی شدن آن استفاده می‌کنیم،دانشگاه‌ها و نخبگان در همه استان‌ها از رکن‌های اصلی عملیاتی شدن این فرمان هستند.

حمید رضا طهوری گفت: استان‌ها می‌توانند با توجه به منابع انسانی و توانمندی‌های داخلی خود بدون وابستگی به مرکز امورات و مشکلات استانشان را حل کنند و در این راه از حمایت‌های مالی وزارتخانه نیز برخوردار شوند.

او گفت: دانشگاه‌ها لازم است چند محور کارکردی را برای خود تعریف کنند و در کنار انجام امورات جاری دانشگاه به آن بپردازند.

طهوری گفت: در جهت تحقق فرمان سال به هیچ وجه نباید از ظرفیت و تجربیات بخش خصوصی و کارآفرینان غافل شد، کارآفرینان بخش خصوصی در شرایط دشوار اقتصادی توانسته‌اند مجموعه کاری خود را حفظ و مدیریت کنند، بنابراین استانداران باید به آنان میدان دهند و به ایده‌هایشان توجه نشان دهند.

در این جلسه ایده‌ها، راهکار‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه فناوری برای تحقق عملی شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.