رسانه‌های عبری زبان از سفر محرمانه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اردن و دیدارش با وزیر امور خارجه این کشور خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند: عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی اسرائیل چهارشنبه گذشته در سفری محرمانه به اردن با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، باراک رافید، روزنامه نگار پایگاه خبری «واللا» در حساب کاربری توئیتر خود با افشای این خبر گفت: یک مقام مسئول بلند پایه اسرائیلی هدف از این دیدار را ایجاد هماهنگی میان طرفین در ایام ماه رمضان برای کاستن تنش‌ها و جلوگیری از تشدید بحران و درگیری‌ها در شهر قدس اعلام کرد.

رافید گفت: امسال به طور غیرمعمولی و برای هر دهه یک بار یک همپوشانی بین تاریخ‌های ماه اسلامی رمضان، عید پاک یهودیان و عید پاک مسیحیان وجود دارد و شرایط موجود در این حساسیت‌ها موجب نگرانی اسرائیل، اردن، آمریکا و تشکیلات خوگردان برای ایجاد درگیری‌ها در اماکن مقدس شده است که ممکن است به تشدید تنش‌ها منجر شود.

این روزنامه نگار صهیونیست به نقل از مسئول بلند پایه این رژیم اعلام کرد: دیدار بارلیو و ایمن الصفدی در فضای بسیار خوبی برگزار شد و بخش عمده‌ای از این دیدار به بررسی و گفتگو درباره وضعیت بخش قدیمی شهر قدس و جبل الهیکل اختصاص داشت. طرف اردنی می‌خواهد تعداد نگهبانان اوقاف در حرم قدس شریف افزایش دهد و طرف اسرائیلی از اینکه برخی از اعضای اوقاف از طرفداران جنبش حماس هستند ابراز نگرانی کرد.

رژیم صهیونیستی ماه رمضان سال گذشته ابتدا با درگیری و دستگیری فلسطینیانی که به مسجدالاقصی می‌رفتند و ممانعت از پخش اذان، تنش‌ها را به جنگی تبدیل کرد که گروه‌های مقاومت با شلیک بیش از ۴ هزار موشک به سراسر اراضی اشغالی ضمن نشان دادن اقتدار و توانمندی خود، رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش آتش بس کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار