رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرد رژیم آل‌خلیفه در گامی دیگر در خیانت به منطقه با رژیم صهیونیستی توافق راهبری امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بحرین و رژیم صهیونیستی توافقنامه راهبرد مشترک امضا کردند. این توافقنامه که در حاشیه نشست نقب به امضا رسید، راه را برای افزایش همکاری در چارچوب یک برنامه معین و همچنین افزایش تبادلات تجاری هموار می‌سازد.

این در حالی است که اللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین امروز از فلسطین اشغالی ضمن تسلیت گفتن به خانواده کشته شدگان صهیونیستی در عملیات روز گذشته، گفت: ما در بحرین به سرعت در راستای گسترش روابط با اسرائیل گام برداشتیم و ظرفیت برای تعمیق این روابط وجود دارد.

امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با خیانت به آرمان‌های فلسطین و میانجیگری آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام عادی کردند.

مردم بحرین علی رغم خفقان حاکم بر این کشور از سوی رژیم آل‌خلیفه، در دو سال گذشته بار‌ها اعتراض خود را به سازش رژیم منامه با اشغالگران قدس اعلام کردند. دکتر الهام فخرو، کارشناس دانشگاه اگستر انگلیس می‌گوید که از سال ۱۹۴۷ تا کنون، مردم بحرین در تمام رویداد‌های مربوط به فلسطینی‌ها مانند طرح سازمان ملل برای تقسیم فلسطین، جنگ‌های عرب – صهیونیستی، محاصره و بمباران بیروت توسط رژیم صهیونیستی و حمله به نوار غزه به خیابان‌ها آمده اند و از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند.

 به‌رغم خطرات داخلی، به‌نظر نمی‌رسد که منامه از مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بازگردد. اما مشکلی که پیش روی دولت‌های جهان عرب قرار دارد این است که مردم بسیاری از این کشور‌ها از مساله فلسطین چشم‌پوشی نخواهند کرد و اعتراضات اخیر بحرین درستی این ادعا را ثابت می‌کند. با این حال، واشنگتن تلاش خواهد کرد در محدود کردن پیامد‌های ثبات‌زدای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیوینستی به رژیم آل‌خلیفه و سایر دولت‌های عربی خواهان پیوستن به پیمان ابراهیم کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار