مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از افزایش ۲۰ هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سجاد انوشیروانی از افزایش ۲۰ هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته استان در سال ۱۴۰۰ در خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حکم کرونایی در کشور و تعطیلی اماکن ورزشی در سال ۹۹ با کاهش مواجه شدیم و آمار ورزشکاران سازمان یافته در این سال به ۲۰ هزار و ۹۵۲ نفر رسید که در سال ۱۴۰۰ و با کاهش این بیماری و شروع فعالیت‌های ورزشی این آمار به ۴۸ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافت.

مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل با اشاره به برگزاری ۱۹۸ مسابقه انتخابی در استان اردبیل گفت: ۸۹ تیم ورزشی استان اردبیل در مسابقات کشوری حضور داشتند.

انوشیروانی با اعلام این موضوع که ۱۸۰ نفر از ورزشکاران استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند گفت: ۲۶ تیم از استان به مسابقات باشگاه‌ها و لیگ کشوری اعزام شدند که ۷۰ عنوان در بخش انفرادی و ۱۳ عنوان در بخش تیمی کسب شد.

او با اشاره به وجود شرایط طبیعی و شرایط مناسب آب و هوایی در استان گفت: استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ از ۱۰ اردوی تیم ملی اعم از کشتی، زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ناشنوایان و ... میزبانی کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه ۱۷۴ نفر از ورزشکاران به اردو‌های تیم ملی دعوت شدند گفت: استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ که مصادف بود با بازی‌های المپیک و پارالمپیک تنها یک نماینده داشت که محسن طلوعی از ورزشکاران بسکتبال با ویلچر استان در بازی‌های المپیک تیم ملی ایران را همراهی کرد.

انوشیروانی می‌گوید: از ۸ ورزشکار استان اردبیل در مسابقات جهانی و بین المللی حضور داشتند که ماحصل این حضور کسب ۴ عنوان جهانی و ۱ عنوان بین المللی بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.