رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان به فضا و زیرساخت‌های فیزیکی نیاز دارد.

آقای پیرعلی با اشاره به نقش مهم و محوری شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: یکی از مهمترین نیازمندی‌های استان برای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به فضا و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هاست که در نشست مشترکی که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد مقرر گردید تا با شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص واگذاری زمین هماهنگی شود.

همچنین پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به دبیری پارک علم و فناوری برای تحقق شعار سال از سوی این نهاد به استانداری ارائه شده است.


بیشتر بخوانید


اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که از دانش به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی استفاده می‌شود و در این اقتصاد، دانش به گونه‌ای موثر جذب، خلق و انتشار می‌یابد تا نتیجه آن تقویت توسعه اقتصادی باشد.

در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان ۲۱۰ تیم و شرکت مستقر است که از این تعداد ۴۶ شرکت دانش‌بنیان است.

گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان ۲۳۰ میلیارد تومان است، این شرکت‌ها پارسال ۱۳۴ میلیارد تومان محصول فروختند.

۳۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فنی و مهندسی، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر، ۱۴ درصد در حوزه برق و ۱۱ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

تعداد مراکز نوآوری صنعتی فعال در استان چهار مورد است که مرکز نوآوری صنعتی شماره یک، مرکز نوآوری صنعتی فلزی استانداری، مرکز نوآوری صنعتی کشاورزی و مرکز نوآوری صنعتی الکترونیک انرژی و هوشمندسازی از جمله این مراکز است.

این استان از نظر رتبه‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به جمعیت و مساحت در وضعیت مطلوبی قرار دارد، توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین برنامه‌های استان در سال جدید است.

باید برای نیروی انسانی و نخبگان جامعه ارزش قائل شویم و به آن‌ها بهاء دهیم و این موضوع با فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند به خوبی محقق شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان با بهبود تولید و تکمیل زنجیره ارزش می‌توانند در تحقق شعار سال نقش آفرین باشند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار