ایجاد تحول در تولید مسکن با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی

استاندار مرکزی: ایجاد تحول در نظام عرضه و تقاضا و تولید مسکن با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را از اولویت ها دانست.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در مراسم معارفه حمید انعامی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ایجاد تحول در نظام عرضه و تقاضا و تولید مسکن با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را از اولویت ها دانست و گفت:با عرضه انبوه زمین و استفاده از ظرفیت های توسعه گران بخش خصوصی مسکن می توان به چشم انداز ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال رسید.

آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۹۸ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده شهری استان مرکزی وجود دارد که ۳۱۴ هزار نفر در این سکونتگاه ها زندگی می کند.

آیینی افزود : از ۹۸ هزار واحد مسکونی موجود در سکونتگاه‌های غیررسمی بیش از ۵۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ناپایدار وجود دارد که باید با اولویت و فوریت نوسازی و مقاوم سازی شود.

او ادامه داد: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اعطا به توسعه گران و سازندگان مسکن در کشور اختصاص یافته که از یارانه سود تسهیلات بهره مندند و در کنار تسهیلات تخفیف تا ۱۰۰ درصدی پروانه ساخت و ساز و تخفیفات نظام مهندسی در کنار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن زمان ساخت به مالکان از جمله مشوق های دولت به مالکان وسازندگان برای ساماندهی این سکونتگاه هاست.

بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را فرصت خدمت صادقانه به مردم دانست و گفت: مسئولان باید با کار جهادی از تمام ظرفیت ها برای خدمت صادقانه به مردم و عمران و آبادانی هرچه بیشتر استان و کشور استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.