مدیرکل نوسازی مدارس استان‌کرمان در دیدار با رئیس آموزش و پرورش استثنایی بر انعطاف پذیری در فضا‌های معماری در ساخت مدارس استثنایی تاکید کرد.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس کرمان با بنی اسدی رئیس اداره استثنایی استان دیدار کرد و گفت: طراحی مدارس کودکان استثنایی با رویکرد شناخت مولفه‌های کیفی اثرگذار با تأکید بر انعطاف پذیری در فضا‌های معماری بر سلامت جسمی و روحی معلولین انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس یادگیری به خودی خود رفتاری انفعالی نیست بلکه یک رفتار فعال و خلاق است، بنابراین محیط‌های آموزشی باید انعکاس دهنده آموزشی که از آن حمایت می‌کنند، باشند.

هدایتی گفت: از آنجایی که همواره گفته شده است؛ معلولیت، محدودیت نیست سعی بر آن داشتیم که برای این اشعار با خلق فضای معماری یک نمود ظاهری ایجاد کنیم.

او می‌گوید: توجه به احساس آرامش، امنیت و آزادی کودکان استثنایی بسیار حایز اهمیت است و می‌تواند موجب افزایش توان رفتاری کودک شده و بستر تعامل آن‌ها با محیط را فراهم کند.

به گفته هدایتی، طراحی فضا‌های آموزشی کودکان استثنایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فضا‌های آموزشی ویژه کودکان‌استثنایی بایستی محیطی امن، آرام، در عین حال محرک و سیال باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار