رئيس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات گفت آماده همکاری در بخش فرهنگی با کشور ایران است.

اتحادیه عکاسان افغانستان و ایران در هرات نمایشگاه مشترک عکاسی را تحت نام «بوی جوی مولیان» برگزار کرد.

به نقل از رسانه‌های محلی، گفته می‌شود که در این نمایشگاه ۴۹ عکس عکاسان افغانستان و ایران به نمایش گذاشته شده است.

به گفته منبع، در محفلی که به همین منظور با اشتراک شماری از مسئولان هرات، سرکنسول ایران در هرات، استادان دانشگاه و ده‌ها تن از هنرمندان و فرهنگیان برگزار شد، مولانا نعیم الحق حقانی، رئيس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات از برگزاری همچون نمایشگاه‌ها استقبال کرد و گفت که هرات آماده هر نوع همکاری در بخش فرهنگی با کشور همسایه خود ایران است.

حقانی گفت که اکنون فضای امن در کشور حاکم است و از تمامی هنرمندان و عکاسان ایرانی خواست تا در هرات بیایند و آثار هنری شان را به نمایش بگذارند.

از سویی هم محمد صدیقی فر، سرکنسول ایران در هرات این نمایشگاه را یک هدف مؤثر در ارتباط با دو کشور عنوان کرد و گفت که نسبت به گذشته‌ها اکنون ایجاد فضای کارهای فرهنگی در بین افغانستان و ایران بیشتر شده است.

حقانی گفت که ما هیچ نوع محدودیت در عرصه روابط توسعه کارهای فرهنگی در هرات نداریم.

صدیقی فر گفت که در حال حاضر هم زمان با برگزاری نمایشگاه عکاسی در هرات یک نمایشگاه در مشهد ایران نیز برگزار شده است که در آن صنایع دستی افغانان به مناسبت سال نو به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است که استادان و فرهنگیان نیز از برگزاری این نمایشگاه ابراز خوشی کردند و گفتند که همچون نمایشگاه‌ها باعث تقویت کار تولیدی و فرهنگی هنرمندان می‌شود و خواهان افزایش برگزاری همچون نمایشگاه‌ها شدند.

این نماشگاه برای پنج روز در سالن علامه صلاح الدین سلجوقی به روی بازدید کنندگان باز است.

برچسب ها: ایران ، هرات ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.