استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان به پایتخت گردشگری حاشیه اقیانوس هند تبدیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان و بندر اقیانوسی متصل به آب‌های آزاد چابهار با توجه به ساحل و مکان‌های تفریحی و جذاب به مقصد گردشگری حاشیه اقیانوس هند تبدیل و زیرساخت‌های گردشگری نظیر اسکان، پذیرایی و خدمات لازم متناسب با ظرفیت‌ها از شمال تا جنوب آماده سازی شود.

حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای ترافیک، کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در طول ایام سال و کاهش موج کرونا، آمادگی برای خدمات به مسافران را مسوولان داشته باشند.

او گفت:  سیستان و بلوچستان باید به پایتخت گردشگری تبدیل و تمام مشکلات حوزه‌های گردشگری آن رفع شود تا شاهد اشتغال و تولید باشیم.

او می گوید: کمبود ارزاق عمومی، نان، سوخت، مرغ و آب به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید به نحو احسن خدمات به مردم و گردشگران نه تنها در این ایام بلکه در طول سال ارائه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بر نظارت و حضور بیشتر پلیس در جاده های استان از جمله محور اصلی زابل – زاهدان – چابهار و نوار ساحلی زرآباد – کنارک و پسابندر دشتیاری تاکید و گفت: مسافران نوروزی باید حضور پلیس را احساس و شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مدرس خیابانی گفت:  پلیس باید با خودروهای پلاک مخدوش و سرعت‌های غیر مجاز شدیدا برخورد کند تا شاهد کشته و زخمی شدن خانواده‌ها نباشیم.

او گفت: در ۱۱ روز گذشته ۵۳ فوتی ثبت شده است که می‌طلبد جاده های استان سیستان و بلوچستان ۲ بانده و تبدیل به آزادراه و بزرگراه شوند چرا که این آمار خیلی درد آور است.

او  گفت: طبق برنامه ریزی‌ها خودکفایی در تامین گوشت سفید (مرغ زنده) در سطح استان سیستان و بلوچستان تا شهریور ۱۴۰۱ کلید می خورد و دیگر شاهد واردات مرغ زنده از بیرجند، کرمان و هرمزگان نخواهیم بود لذا این یک خبر خوش بعد از سال‌ها است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:چرا بعد از سال‌ها از کمبود آب، ارزاق عمومی و جایگاه سوخت و زیرساخت‌های گردشگری صحبت و وقت جلسات برای کارهای کوچک گرفته شود.

مدرس خیابانی گفت: برای تخصیص و تامین آب مورد نیاز تمام مرغداری‌های در حال تاسیس از سوی وزیر نیرو قول مساعد داده شده است و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد و همه سرمایه گذاران بخش خصوصی خیالشان از بابت راحت باشد و سریعا واحد تولیدی مرغ را تکمیل وبه مرحله تولید برسانند.

او از تلاش‌های مسوولان، گروه‌های جهادی و همه دست اندرکاران در خصوص فعالیت‌ها در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کرد.

او گفت: برای تامین آب شرب و انتقال آب از دریای عمان جلسات فشرده برگزار شد تا به نتیجه نهایی و عقد قرارداد برای اجرایی شدن برسد و مردم شهری و روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌ مند شوند.

یک میلیون و ۱۰۳ هزار مسافر وارد سیستان و بلوچستان شد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز  گفت: یک میلیون و ۱۰۳ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروی تاکنون وارد استان شده اند که جای خوشحالی و نشان از افزایش مسافر و ارائه خدمات بیشتر است.

رحمدل بامری  گفت: تامین آرد، پخت و پز و کیفیت نان بخوبی مدیریت شده و برخی از خبازی‌ها بصورت ۱۸ ساعت در حال پخت و توزیع نان هستند و کمبودی در اینخصوص گزارش نشده است.

او گفت: مشکلات جایگاه سوخت تیس و ترمینال نیز برطرف شده و در مدار قرار گرفته اند که بخشی از مشکلات تامین سوخت مسافران برطرف شده است.

رحمدل بامری گفت: ۱۰ هزار مترمکعب آب از اداره کل بنادر و دریانوردی و چهار هزار مترمکعب از منطقه آزاد باید به شهر کمک شود تا مشکلات آب در این ایام و ماه مبارک رمضان مرتفع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ تن روغن از انبارهای چابهار با هماهنگی‌های لازم آزادسازی و توزیع شد.

بامری  گفت : کالای اساسی و اقلام مورد نیاز به اندازه کافی موجود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مرغ منجمد و گوشت گاو منجمد در حال توزیع و تامین سوخت مورد نیاز با تدابیر اندیشیده شده و رفع مشکلات نازل‌های سوخت به خوبی در حال انجام است و کمترین نارضایتی‌ها را شاهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۴:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام چقدرخوب است جناب آقای استانداربه جای شعاردادن به زیرساخت های گردشگری ازجمله هتل آزادی زاهدان که جلوی چشم همه مسءولین استان با90درصدپیشرفت کارسالهابه نمادورشکستگی سرمایه گذاری دراین استان تبدیل شده وبدلیل کارشکنی وسنگ اندازی وسلیقه ای عمل کردن برخی مدیران درحال تخریب می باشدرسیدگی کنند
آخرین اخبار