نمادسازی محله‌ها و بافت‌های قدیمی شهرکیان اجرایی می‌شود تا این شهر به‌عنوان یکی از شهر‌های گردشگری تاریخی ایران معرفی گردد.

آقای جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: نمادسازی محله‌ها و بافت‌های قدیمی شهرکیان تعریف و اجرایی می‌شود تا بتوان این شهر را به‌عنوان یکی از شهر‌های گردشگری تاریخی ایران معرفی کرد.

در این راستا از توان، نظر و اندیشه‌های صاحب‌نظران و معماران شهرسازی سنتی بهره‌گیری شود.


بیشتر بخوانید


استفاده از توان مردم و فعالیت‌های اجتماعی شهروندان برای ساماندهی محله‌ها و بافت‌های قدیمی و جدید شهرکیان در افزایش جذب مسافران و گردشگران تاثیرگذار است.

در ۱۰ روز گذشته بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو با یک میلیون و ۷۶۳ هزار سرنشین وارد استان شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۴۵ مسافر و گردشگری نوروزی در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستاد‌های اسکان اقامت داشته‌اند.

شهرکیان به‌عنوان نزدیک‍ترین شهر به شهرکرد مرکز استان و دارای خانه‌های قدیمی بزرگ است به‌همین منظور میتوان تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر را بیشتر کرد تا ماندگاری مسافران و گردشگران ورودی به استان را افزایش یابد.

پیگیری لازم برای راه‌اندازی موزه شهرکیان

آقای علیدوستی رئیس شورای اسلامی شهرکیان گفت: مسئولان، فعالان مدیریت شهری و مردم شهرکیان برای توسعه این شهر در بخش‌های مختلف آماده هرگونه همکاری و تعامل با مسئولان استانی و ملی هستند.

مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرکیان پیگیری لازم برای خرید ملک به‌منظور راه‌اندازی موزه در این شهر را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار