معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه از بازنگری سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان خبر داد.

علی مهرتاش در دیدار با مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری استان بر لزوم تهیه، تدوین و بازنگری سند آمایش علم و فناوری استان بر اساس نیازها، تخصص‌ها و مزیت‌های استان و با رویکرد استقرار نظام نوآوری تأکید کرد.

مهرتاش گفت: برای تحقق این امر باید توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان با رویکرد اشتغالزایی پایدار در اولویت قرار گیرد.

به گفته مهرتاش، با جهت دهی صحیح به منابع، مسیرانجام طرح‌های پژوهشی کاربردی و توسعه‌ای را برای تولید دانش فنی مورد نیاز تولید کالا و خدمات تسهیل خواهیم کرد.
 حرکت در مسیر تحقق شعار سال سبب ایجاد اشتغالزایی و رونق تولید و اقتصاد دانش محور می‌شود و بی شک باید زمینه حمایت از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در عرصه تولید و خدمات فراهم شود.
وی تسهیل گری لازم برای انعقاد قرارداد‌های پژوهشی دانش بنیان را یادآور شد و گفت: در کارگروه می‌توان پروژه‌های پژوهشی را علاوه بر دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان دارای صلاحیت هم واگذار کرد که یقیناً به رقابت کیفی موثر منجربه می‌شود.
تجاری سازی ایده‌ها نیازمند منابع و حمایت است که برخی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تخصیص بودجه‌های پژوهشی زمینه ورود نمونه اولیه کالا‌ها و خدمات معرفی شده در حوزه مسوولیت کاری را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنند و به نوعی در این مسیر شتاب دهنده و تسهیلگر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.